مهدی پرتوی از برگزاری مرحله استانی سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در روز ۵ شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری رییس دارالقرآن الکریم استان ضمن بیان این خبر افزود: مسابقات قرآنی تلاوت به روال سال های گذشته در ۳ گروه ویژه برادران بالای ۱۶ سال، برادران زیر ۱۶ سال و خواهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در رشته های حفظ و قرائت قرآن کریم ادامه داد: مسابقات قرآنی تلاوت در سه رشته حفظ ۱۵ جز، حفظ کل و قرائت تحقیق برگزار می‌شود.

پرتوی گفت: در رشته های حفظ ۱۵ جز حافظان می بایستی بر مفاهیم و معانی آیات ۳ جز اول محفوظات خود و در رشته ی حفظ کل حافظان می بایست بر مفاهیم آیات ۵ جز سوم قرآن کریم نیز تسلط داشته باشند.

رییس دارالقرآن استان ابراز داشت: در رشته قرائت تحقیق نیز قاریان باید ۵ قطعه تعیین شده را ضمن این که از حفظ می خوانند بر ترجمه و مفاهیمش نیز تسلط داشته باشند.

وی با بیان این که مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان دستگاه های فرهنگی و خانواده های ایشان است اذعان داشت: امسال طبق نظر مسئولین سازمان دارالقرآن الکریم این مسابقات در مرحله استانی به صورت درون سازمانی برگزار می‌شود و هر سازمان به صورت جداگانه مسابقات تسنیم را بین کارکنان خود برگزار می‌کند.

پرتوی اظهار داشت: برگزیدگان مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت علاوه بر دریافت جوایز ارزنده به مرحله کشوری این رقابت ها راه پیدا می‌کنند.