مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: با نگاه فرهنگی است که مقوله امر به معروف ونهی از منکر در جامعه احیاء می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در نشست دبیران امر به معروف و نهی از منکر نهادهای فرهنگی استان با اشاره به اهمیت این فریضه الهی در آیات و روایات، گفت: تعداد ده‌ها آیه قرآن و صدها روایتی که از ائمه معصومین(ع) در خصوص امر به معروف و نهی از منکر وارد شده است، اهمیت و ویژگی ممتاز این فریضه در مقایسه با سایر فروع دین را نشان می‌دهد.

وی افزود: این فریضه الهی آنقدر اهمیت دارد که حضرت علی(ع) آن را یکی از واجب‌های با عظمت الهی می‌داند که به واسطه آن سایر واجبات در جامعه احیاء شده و از نارسایی‌ها و کجی‌ها پیشگیری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: با نگاه فرهنگی است که مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق خواهد شد و لذا ضرورت دارد که متولیان این امر به‌ویژه در نهادهای فرهنگی، مطالعه و بررسی‌های بیشتری در این خصوص داشته باشند.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه یکی از شرط های وجوب امر به معروف و نهی از منکر، احتمال تاثیر بیان شده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی جامعه، یکی از دلایلی که قشر متدین و دلسوز، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر منفعل شده است، عدم تبیین درست شرط فقهی احتمال تاثیر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری به بهانه این شرط واجب، باب امر به معروف و نهی از منکر را کنار گذاشته‌اند، تصریح کرد: مادامی که منکر در جامعه وجود دارد و به معروف عمل نمی‌شود، امر به معروف و نهی از منکر واجب است.

وی با تشریح بیشتر شرط فقهی احتمال تاثیر در امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: البته آن شیوه‌ای از امر و نهی که مترتب تاثیر نباشد، آن شیوه تعطیل است، ولی وجوب امر به معروف و نهی از منکر تا زمانی که منکر وجود دارد، همچنان به جای خود باقی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه سخنان خود گفت: در باب ضرورت سنجی و انجام وظیفه در قبال مباحث امر به معروف و نهی از منکر موظف هستیم که به ناخدای بصیر انقلاب اسلامی اقتدا کنیم و در اولویت بندی‌ها، مباحثی که در کلام ایشان به‌عنوان مسائل روز مطرح می‌شود، در اولویت قرار دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تقارن آن برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری شأن ملی، فراملی، منطقه‌ای و بلکه جهانی دارد و انتخابات مجلس شورای اسلامی هم علاوه بر شأن ملی شأن محلی و بومی دارد؛ لذا رسالت همه دستگاه ها به‌ویژه نهادهای فرهنگی اقتضا می‌کند که در راستای بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه تلاش کنند تا کشتی انقلاب از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کند.