مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به جنگ نابرابر دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ائمه جمعه فرماندهان خطّ مقدم دفاع از کشور در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اعتقادی هستند.

   

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان ۲۶ آذرماه با حضور استاندار، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی و ائمه جمعه در مجتمع فردوس برگزار شد.

در ابتدای این نشست رسول زرگرپور استاندار اصفهان به بیان گزارشی از عملکرد مدیریت استان در ماه های محرم و صفر پرداخت و گفت: امسال یکی از باشکوهترین و با امنیت ترین ماه های محرم و صفر را در کشور و استان داشتیم و نیز برگزاری بدون حادثه‌ی راهپیمایی با شکوه و باعظمت حدود ۲۷ میلیونی اربعین، ابهت اسلام و قابلیت شیعه را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: از بعد سیاسی کشور در شرایط بسیار ویژه ای قرار داد و ۷۱ روز تا انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مانده است و در این مدت باقی مانده باید حفظ وحدت و همدلی و همکاری در دستور کار قرار گیرد.

زرگرپور با اظهار امیدواری از اینکه مجلس خبرگان در شأن این مجلس تشکیل شود، گفت: از ۲۶ آذر ماه ثبت نام کاندیدای مجلس خبرگان شروع می‌شود و تا ۲ دی ماه ادامه داد که منحصرا در فرمانداری شهرستان اصفهان یا وزارت کشور صورت می گیرد.

وی افزود: انتظار این است که ائمه‌ی جمعه و جماعات و کسانی که میز خطابه در اختیار آن ها است، در جهت تبلیغ مشارکت مردم و شکوه و عظمت انتخابات یاری کنند که کمک آن ها در امنیت و سلامت و شکوه انتخابات می تواند بسیار موثر باشد.

حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز طی سخنانی کوتاه گفت: ائمه جمعه فرماندهان خط مقدم دفاع از جنگ نابرابر در سه عرصه فرهنگی، سیاسی و اعتقادی هستند.

وی با بیان اینکه وقتی جنگ نابرابر است، باید همه ظرفیت ها به کار گرفته شود، اظهار داشت: ائمه جمعه به‌عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی هستند و سازمان تبلیغات اسلامی هم به‌عنوان یکی از اعضای فعال و موثر این قرارگاه به انجام وظیفه می پردازد.

تبیین مسائل روز توسط یکی از مربیان سیاسی سپاه، بیان دیدگاه های ائمه جمعه در خصوص مسائل فرهنگی و سیاسی، معرفی دبیر جدید ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان و سخنرانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.