مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه جوانان سرمایه های اصلی کشور هستند، گفت: هدف مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا حفظ و تربیت این سرمایه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی ۲۳ فروردین ماه در نشست فصلی مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) گفت: امام هادی(ع) طی زندگانی سراسر درخشان خویش، گنجینه عظیمی از معارف دینی به‌ویژه در خصوص امام شناسی را برای بشریت و مسلمانان به یادگار گذاشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی یکی از بسترهای ویژه و موثر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، گفت: تعریف درست از سرمایه، نگهداشت و استفاده بهینه از آن از اصول اجتناب ناپذیر اقتصادی مقاومتی است و از آن‌جا که مهم‌ترین سرمایه کشور جوانان هستند و مدارس علوم و معارف اسلامی هم در راستای آشنایی نسل جوان و نیروسازی در بستر معارف دینی به حفظ سرمایه‌های ارزشمند انسانی و پرورش نیروی مدیریتی معتقد به مبانی دین مبین اسلام و مکتب ناب تشیع قدم بر می‌دارند، در این تعریف جای می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی و مکتب تشیع افزود: یکی از مصادیق مجاهدت و مقاومت در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، انسان‌سازی و تربیت نسل جوان است.

وی با بیان اینکه ناب‌ترین و ارزشمندترین سرمایه های کشور در مدارس علوم و معارف اسلامی تحصیل می‌کنند، گفت: مدارس صدرا حفظ سرمایه های اصلی و بازتولید و استفاده بهینه از آن را در سطح کشور دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام اروجی تاکید کرد: اگر رشته معارف اسلامی در شهرهای مدارس سراسر کشور توسعه یابد، از این طریق ظرفیت نسل جوان با سلامت نفس و با دید عالی معرفتی تربیت شده و ثمرات آن را در پیشرفت آینده کشور شاهد خواهیم بود.

وی تسهیل در امور جاری مدارس صدرا و کارگشایی مشکلات پیش روی آنان را از سیاست‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد و گفت: بدین منظور به دنبال تشکیل کمیته اجرایی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی هستیم و به زودی این کمیته آغاز به کار خواهد کرد.

گفتنی است ۱۰ مدرسه دخترانه و پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نجف آباد، شهرضا، خوانسار و لنجان تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت دارند.