مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در دومین جلسه برنامه ریزی اعتکاف از راه اندازی سامانه جامع اعتکاف خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در دومین جلسه برنامه‌ریزی اعتکاف، خودسازی، گریز از لذت گرایی و مادیات، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبی را از برکات‏ اعتکاف بیان کرد و گفت: اعتکاف زمینه ساز تقویت بنیه فکری، اخلاق و معنویت انسان‌ و فرصتی برای بازگشت‏ به خویش و خدای خویش است.

وی با اشاره به فلسفه اعتکاف خاطر نشان کرد: انسان در غوغای زندگی و آشوب فکری و اخلاقی دنیای امروز، نیاز به پالایش روح و خلوت با خدا دارد؛ لذا اعتکاف بهترین فرصت برای بندگی خداوند و کسب آرامش روحی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه هیچ نهادی به صورت رسمی عهده‌دار اجرای مراسم اعتکاف نیست، افزود: با توجه به ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، حضور این سازمان در بستر سازماندهی اعتکاف قابل توجیه است و لذا عهده‌دار نظارت، ساماندهی و هدایت‌گری راهبردی اعتکاف شده است.

وی بر مطالعه پژوهش محور بر روی آسیب‌های اعتکاف در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به برخی از آسیب‌های جدی در مراسم معنوی اعتکاف و توطئه های دشمن برای انحراف در این مسیر، اگر نظارت و ساماندهی درست نباشد، دیری نخواهد پایید که در بسیاری از موارد کارکرد ارزشمند این عمل مستحب ضد ارزش تبدیل شود.

حجت‌الاسلام اروجی یکی از راهکارهای موثر و مهم برای ساماندهی اعتکاف را احصاء همه جانبه و هماهنگ کردن اطلاعات و آمار معتکفین دانست و گفت: برای این منظور برخی از مساجد و مجریان اعتکاف برای ثبت نام اینترنتی معتکفین اقدام کرده‌اند ولی باید سامانه جامعی راه اندازی شود تا اطلاعات مربوط به همه معتکفین در آن بارگذاری شود.

وی ادامه داد: برای این منظور به دنبال راه اندازی سامانه جامع اعتکاف در سطح استان اصفهان هستیم و به زودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.