مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بر مدیریت مردمی مراسم معنوی اعتکاف تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در اولین جلسه ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با بیان اینکه اعتکاف فرصت مناسبی برای عبادت، تفکر و انس با خداوند است، افزود: بهره‌مندی از فضای معنوی اعتکاف، انسان را در راه یابی به مراحل کمال یاری می‌کند.

وی اعتکاف را یکی از نقاط قوت مکتب اهل بیت(ع) و نظام اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب اسلامی نیز مراسم اعتکاف به صورت محدود در نقاطی از کشور برگزار می‌شده ولی پس از انقلاب اسلامی به صورت خودجوش و مردمی و با استقبال جوانان خداجو فراگیر شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به نقش اعتکاف در ایمن‌سازی معنوی جامعه و حضور بی نظیر و باشکوه جوانان و نوجوانان در این مراسم، ضروری است نهادهای فرهنگی با رویکردی ویژه نسبت به این موضوع ورود پیدا کنند.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه هیچ نهادی به جز سازمان تبلیغات اسلامی، به صورت رسمی عهده دار سامان‌دهی مراسم اعتکاف نیست، اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با رویکرد هدایت‌گری راهبردی و صرفاً نظارت بر اعتکاف، تلاش می‌کند تا جنبه مردمی بودن آن حفظ شود.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و دیگر نهادهای فرهنگی نیز باید تسهیل کننده و کمک کننده در امر اعتکاف باشند، افزود: ضروری است ضمن انجام بررسی و مطالعه جامع نسبت به کار عملیاتی و کاربردی برای ارتقاء سطح کیفی این مراسم معنوی در سطح استان، دلسوزانه تلاش کنیم.