مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در هشتاد و سومین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی گفت: ساختار ستادهای اعتکاف تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و با موضوع اعتکاف برگزار شد، اظهار داشت: اعتکاف عبادت فردی است که در سنوات اخیر با حمایت مقام معظم رهبری به‌عنوان یکی از رویش های نظام اسلامی به یک حرکت جمعی تاثیرگذار تبدیل شده است و رهبری معظم در هر سال از آن به‌عنوان یکی از ظرفیت های بی‌بدیل نظام اسلامی یاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام اروجی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سطح کشور با گستردگی فراوان گفت: در هر صورت این پدیده اجتماعی و این مراسم معنوی هم نقاط قوت و هم نقاط ضعفی را پدیدار می‌کند که اگر توجه لازم به آن نشود، این فرصت ارزشمند به یک تهدید و آسیب برای دین و نظام اسلامی تبدیل خواهد شد.

وی یکی از نقاط ضعف در اجرای مراسم اعتکاف را نداشتن ساختار برای ستاد اعتکاف بیان کرد و گفت: برای امسال اداره کل تبلیغات اسلامی ساختار ستاد اعتکاف استان، شهرستان و مسجد را تدوین کرده است و ضرورت دارد در مراجع بالادستی به‌ویژه شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه آمار دقیق و مشخصی از معتکفین در سطح استان در دسترس نیست، گفت: برای امسال سامانه جامع اعتکاف استان اصفهان را راه اندازی می‌کنیم و از این طریق اطلاعات و آمار لازم را احصاء خواهیم کرد.

وی انجام پژوهش علمی جامع با عنوان رصد و آسیب شناسی اعتکاف استان، اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، برگزاری همایش دست‌اندرکاران و خادمین اعتکاف، انجام هماهنگی با دفتر تبلیغات اسلامی جهت اعزام مبلغ به مراسم اعتکاف و حلقه های معرفتی مساجد، استفاده از ظرفیت کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی برای حمایت از مساجد برگزار کننده اعتکاف را از مهم‌ترین فعالیت های این اداره کل عنوان کرد.

حجت‌الاسلام اروجی در پایان گفت: اعتکاف یک ظرفیت بی بدیل است و سازمان تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد که با نهادهایی که به هر عنوان می توانند در راستای برگزاری باشکوه و با کیفیت و کمیت بهتر این مراسم معنوی کمک کنند، تشریک مساعی کند.