مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به رونمایی و اجرای سامانه جامع اعتکاف استان اصفهان، گفت: از سال آینده، ثبت‌نام اعتکاف در مساجد استان به صورت کاملا الکترونیکی خواهد بود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت‌اله اروجی دوشنبه ۳۰ فروردین ماه در نشست دبیران و رابطان اعتکاف با اشاره به برگزاری جلسات متعدد به منظور ساماندهی این مراسم معنوی، اظهار کرد: در همین راستا، نشست ویژه‌ای را با عنوان " شورای راهبردی اعتکاف استان اصفهان" تشکیل دادیم که ضمن دعوت از علما و صاحبنظران در برگزاری اعتکاف و همفکری‌های صورت گرفته، تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد.

وی افزود: از جمله تصمیماتی که امسال به ثمر نشست، تدوین ساختار اجرایی و تصویب شرح وظایف ستادهای اعتکاف در قالب ستاد اعتکاف استان اصفهان و شهرستان‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه امروز، نزدیک به ۵۰۰ مسجد در استان، مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند، تصریح کرد: در یک پژوهش جامعی که تدوین شد به‌عنوان یک نقشه راه، پیشنهاد ساختارنویسی برای ستادهای اعتکاف مساجد در دستور کار قرار گرفت که به همه مساجد و شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد.

حجت‌الاسلام اروجی خاطرنشان کرد: دومین موضوعی که امسال، هدف‌گذاری و مقدمات اجرایی آن بسترسازی شده است، تدوین طرح‌نامه یک پژوهش جامع با هدف رصد اعتکاف‌های پرجمعیت و شناسایی نقاط ضعف و قوت اعتکاف در استان است.

وی اظهار کرد: این طرح به صورت کاملا علمی و کاربردی توسط یک‌صد پژوهشگر در بیش از ۸۰ مسجد استان که بیشترین جمعیت آماری را دارند، اجرا می‌شود و با توجه به نتایج آن، در اعتکاف سال آینده، قبل از حلول ماه رجب در جشنواره استانی اعتکاف که با حضور تمامی مسوولان ستاد اعتکاف مساجد و رابطین اجرایی و فرهنگی مساجد برگزار می‌شود، از اعتکاف‌های برتر تقدیر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در اقدامی دیگر، به منظور برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای برگزاری مراسم اعتکاف در سال‌های آینده، ضرورت داشت که اطلاعات و آمارها احصاء شود؛ اگر داده‌های آماری ما نسبت به جمعیت مخاطب و نقاط ضعف و قوت ما به صورت دقیق شناسایی نشده باشد و اطلاعات آماری ما کامل نباشد، نمی‌توانیم به طور دقیق برنامه‌ریزی کنیم.

حجت‌الاسلام اروجی ادامه داد: در همین راستا، سامانه جامع اعتکاف استان اصفهان، با تلاش شبانه‌روزی ایجاد شد که امروز، رونمایی و به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این سامانه، تمامی داده‌های آماری و اطلاعاتی و مشخصات معتکفین در قالب فرم‌های ثبت نام در نخستین روز اعتکاف توسط مسوولان ستاد اعتکاف مساجد توزیع و در مرکز استان جمع آوری و بارگزاری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: بنابراین از سال آینده، ثبت‌نام اعتکاف در مساجد استان به صورت کاملا الکترونیکی خواهد بود و همین اقدام باعث می‌شود که مسوولان بتوانند با این آمارها، برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه مراسم اعتکاف، مصادف با امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان نیست، اقبال بیشتری را شاهد بودیم و آمار معتکفین ما نسبت به سال گذشته، افزایش خواهد داشت.