حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور طی سفر ۲۴ ساعته به استان اصفهان(ظهر چهارشنبه ۸ خرداد الی ظهر پنجشنبه ۹ خرداد)، در مراسم و نشست های گوناگون شرکت کرد.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد امام (ره) اصفهان، دیدار با آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و حضور در جمع معتکفین رمضانیه این مسجد، دیدار با خادمان اعتکاف مسجد امام(ره)، سفر به شهرستان لنجان و دیدار با روحانیون مستقر باغبهادران و کچوئیه، حضور در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدارس صدرای لنجان، شرکت در مراسم مناجات‌خوانی هیئت فدائیان حسین(علیه السلام)، گلستان شهدا و مسجد جامع اصفهان، بررسی فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی در استان، سخنرانی در نشست مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان با موضوع ساماندهی محلی و دیدار صمیمانه با کارکنان اداره کل استان در محل کارشان، از برنامه های سفر حجت الاسلام میرمحمدیان بود.

به دنبال تحقق مدل سازمان‌دهی محلی در حوزه تبلیغ هستیم
حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مدیران ادارات شهرستانهای استان اصفهان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بسته مفصّلی از فعالیتها را دارد که به چهار دسته کلی تبلیغ هنری، تبلیغ نوین، فعالیت‌های حوزه تربیت و تبلیغ اصیل یا چهره به چهره تقسیم‌بندی می‌شود.
وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و تبلیغ، متصدی حوزه تبلیغ اصیل است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی بیش از ۸۰درصد از کار خود را به تبلیغ چهره به چهره اختصاص داده است و به همین دلیل در این بخش ارتباط بیشتری با استانها و شهرستانها وجود دارد.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به تفاوت‌های نگاه یکپارچه و محلی در سازماندهی فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: نگاه یکپارچه متناسب با سازمان‌های دولتی مدرن است که در آن سازمان در جایگاه تنظیم‌گر قرار می‌گیرد ولی در نگاه محلی یا محله‌محور، سازمان روی اثربخشی تمرکز کرده و در جایگاه تسهیل‌گر قرار دارد.
وی افزود: در نگاه تنظیم‌گر، موازی‌کاری و عدم پیشرفت در کار مشاهده می‌شود ولی در نگاه تسهیل‌گر، چون به دنبال حل مسائل هستیم، دیگر فرقی نمی‌کند که چه کسی کار را انجام می‌دهد و مهم آن است که مسئله در نقطه خاص مورد نظر حل شده است.
حجت‌الاسلام میرمحمدیان ضمن تاکید بر ضرورت سنجش خروجی حضور مبلّغین در مناطق، با بیان اینکه به دنبال تحقق مدل سازمان‌دهی محلی در حوزه تبلیغ هستیم، افزود: در این مدل، مسجد، محور محله و روحانی، امام محله است و همه کارهای مورد نیاز محله در حوزه فرهنگی و دینی، امر به معروف و نهی از منکر، فعالیتهای اجتماعی و حتی اقتصادی و هر گونه فعالیت دیگر از این طریق پوشش داده می‌شود.
وی تصریح کرد: با تحقق این مدل و بعد از مدتی، به دلیل تثبیت نیروی انسانی و هزینه‌ها، محله مستغنی از کمکهای مستقیم سازمان، و خودکفا می‌شود.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان با بیان اینکه بیش از ۴هزار روحانی مستقر در مناطق مختلف کشور فعالیت دارند، افزود: اگر آموزش‌های مورد نیاز، پشتیبانی سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و حاکمیتی در سبد روحانیون مستقر قرار گیرد، این سبد قابل اعتنا شده و مرجعیت پیدا می‌کند و پس از غنی شدن آن، در نقاط مورد نیاز دیگر حضور خواهیم یافت.
وی تأکید کرد: با توجه به شرایط اعتباری در کشور باید به سمت مدل‌های جمع‌سپاری و هم‌افزایی برویم و از این طریق توانمان را چند برابر کنیم.
حجت الاسلام میرمحمدیان افزود: گزارش‌ها نباید فقط ارائه آمار از فعالیت‌ها باشد، بلکه باید میزان اثربخشی و تحقق هدف را سنجش و ارزیابی کنیم.
صندوق تحوّل محله و صندوق حمایت از مداحان از دیگر کلیدواژه‌هایی بود که حجت الاسلام میرمحمدیان به عنوان نمونه برای امکان هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مساجد و نهادهای دیگر به آنها اشاره کرد.
شایان ذکر است، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد امام (ره) اصفهان، دیدار با آیت الله مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری و حضور در جمع معتکفین رمضانیه این مسجد، دیدار با خادمان اعتکاف مسجد امام(ره)، سفر به شهرستان لنجان و دیدار با روحانیون مستقر باغبهادران و کچوئیه، حضور در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدارس صدرای ولایت لنجان، شرکت در مراسم مناجات‌خوانی هیئت فدائیان حسین(علیه السلام)، گلستان شهدا و مسجد جامع اصفهان، بررسی فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی استان و دیدار صمیمانه با کارکنان اداره کل در محل کارشان، دیگر برنامه‌های سفر حجت الاسلام میرمحمدیان به استان اصفهان بود.


گزارش تصویری:

حضور و اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد امام (ره) اصفهان


دیدار با خادمان اعتکاف رمضانیه مسجد امام(ره) اصفهان


دیدار با حجت الاسلام آقاامینی روحانی مستقر باغبهادران




دیدار با حجت الاسلام هلیلی روحانی مستقر روستای کچوئیه



اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد روستای کچوئیه


حضور در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدارس صدرای ولایت شهرستان لنجان


شرکت در مراسم مناجات‌خوانی گلستان شهدای اصفهان و زیارت قبور بزرگان و شهیدان




شرکت در مراسم مناجات‌خوانی هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان


دیدار با سید رضا نریمانی مداح معروف


نوشیدن چای هیئت


حضور در مراسم مناجات‌خوانی مسجد جامع اصفهان



نشست بررسی فعالیتهای فرهنگی تبلیغی، هنگامه سحر


نشست صمیمی با مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان با موضوع: ساماندهی محلی




حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور



دیدار با کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در محل کار ایشان