گزارش یک دیدار: 

حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ۷ اردیبهشت ماه ۹۵ با حضرت آیت الله العظمی محمد ناصری دولت آبادی دیدار کرد.

در این دیدار آیت الله ناصری با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) سراسر نور هستند، گفت: همیشه باید با امیدواری درِ خانه معصومین(ع) را بزنیم و جای دیگر هم نرویم و حتما در را هم باز خواهند کرد؛ اگر در را باز کنند، شرافت و افتخار است و اگر هم باز نکنند، باز هم شرافت و افتخار است؛ چرا که درِ این خانه را زده‌ایم.

ایشان با بیان اینکه مسئولیت در سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به اهداف آن و همچنین از ابعاد مختلف فعالیت، بسیار سنگین است، خطاب به حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان فرمودند: این مسئولیت مهم، لطف الهی و عنایت و تفضلات حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه) بوده است.

ایشان اضافه نمودند: سیره بزرگان و مخلصین راه حق در مواجه با مشکلات و انجام وظایف اجتماعی و ولایی و تثبیت نظام اسلامی، توسل به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بوده است؛ گسترش و کثرت مصادیق فعالیت‌ها، احتیاج به توسلات بیشتری دارد. خداوند که جای خود دارد ولی حضرت بقیه الله(عج) نیز کثرت ابعاد و مصادیق این مسئولیت ها را هم می دانند و هم می‌بینند و با توجه به این مسئولیتی که به شما واگذار شده است، خداوند و امام زمان(عج) را شکر کنید که شما را قابل دانسته‌اند، و لذا خودتان را منصوب از طرف حضرت تصور کنید.

ایشان در بیان توصیه هایی به حجت‌الاسلام اروجی فرمودند: مشکلات و گزارش کارتان را اول به حضرت ولی عصر(عج) بگویید، چرا که درِ خانه امام زمان(عج) به یک معنا بر روی همه و به معنای دیگر به روی همه دوستانشان باز است. دو رکعت نماز و بعد از آن یازده مرتبه سوره توحید و سپس صلوات " یا رب محمد و آل محمد صل علی محمد و آل محمد و عجل فرج آل محمد" را بگویید که بسیار موثر است.

آیت الله ناصری خاطر نشان کرد: به خاطر این زحمات و تحصیلات و نتیجه این عمر گذشته و مسئولیتی که مورد رضای حق و مراتب توحید و نشر ولایت و مدیریت در بقاء نظام و حفاظت از نظام اسلامی و تبعیت از مقام رهبری می باشد، از خداوند متعال و امام زمان(عج) تشکر کنید و منتظر فرج ایشان باشید.

ایشان ضمن بیان خاطراتی از حضور خودشان در نجف اشرف اظهار داشتند: یکی از توصیه های آیت الله سید محمد رضوی کشمیری از مجتهدین در نجف- زمانی که بنده در آنجا بودم- این بود که در گرفتاری ها مخصوصا سربازان آن حضرت، ذکر شریف "یا صاحب الزمان اغثنی، یا صاحب الزمان ادرکنی" را بگویند، چرا که مشکل گشای ما و راه نجات از همه گرفتاری های روحی، اقتصادی، اجتماعی و غیره، امام زمان(عج) هستند.

آیت الله ناصری همچنین به فضیلت صلوات اشاره نمود و فرمودند: شخصی خدمت امام صادق(ع) رسید و از ایشان پرسید که هفتاد صلوات از اهل بیت(ع) به ما رسیده و با توجه به این فضائلی که در وصف صلوات بیان شده است، کدامش فضیلت بالاتری دارد؟ حضرت فرمودند: "صَلَواتُ اللهِ وَ صَلَواتُ مَلائِکَتِهِ وَ أنْبِیائِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جَمیعِ خَلْقِهِ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ السَّلامِ عَلَیْهِ و علیهم وَ رَحَمهُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ"؛ آن شخص پرسید که کسی که این صلوات را بفرستد، چه پاداشی دارد؟ حضرت فرمود: "والله اهل بهشت است."

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان به حدیث کساء و جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کردند و فرمودند: حدیث کساء از مسلمّات شیعه است و این حدیث و امثال آن می‌خواهد مقام حضرت زهرا(س) را به مردم بفهماند که محور حضرت زهرا(س) است. اینکه در این حدیث شریف ابتدا پیامبر اکرم(ص)، حضرت امیرالمومنین(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بر حضرت فاطمه زهرا(س) وارد می شوند و به حضرت(س) سلام می‌کنند و خداوند برای جبرئیل امین تعریف می‌کند، برای نشان دادن عظمت حضرت زهرا(س) و محور بودن این بزرگوار است. باید به این نکته توجه کنیم که بیان عبای یمانی در حدیث شریف کساء درمانی برای برطرف کردن ضعف پیامبر(ص) نبوده است، بلکه از آن معنا و پیام دیگری دریافت می‌شود.

ایشان در پایان سخنان خود توفیق بیشتر مدیران و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی را خواستار شد و برای آنان دعا نمود.

 حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از حضرت آیت الله ناصری به جهت در اختیار قرار دادن قسمتی از کتابخانه دیجیتال حضرت ولی‌عصر(عج) دولت آباد به منظور راه اندازی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برخوار، سلام ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر خاموشی ریاست مکرّم سازمان تبلیغات اسلامی را به ایشان ابلاغ نمود.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سامان‌بخشی گروه‌های متعدد اجتماعی به‌ویژه اعضای شبکه تبلیغ شامل ائمه محترم جمعه و جماعات و مبلغات، تشکل‌های دینی اعم از هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی و کانون مداحان، جامعه قرآنی، جمعیت بانوان فرهیخته، دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: هر یک از این گروه های هدف انتظارات و توقعاتی از سازمان تبلیغات اسلامی دارند که به لطف خداوند تا کنون اقداماتی انجام شده است و در مسیر ادامه راه و انجام وظیفه به راهنمایی‌ها و ارشادات و دعای خیر حضرتعالی و سایر بزرگان محتاج هستیم.