مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست مدیران و مشاوران مدارس ناحیه ۵ اصفهان گفت: دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، مرزبانان عقیدتی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی ۱۱ اردیبهشت ماه در نشست مدیران و مشاوران مدارس دوره اول متوسطه آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) و روز معلم اظهار داشت: کسی که معلم خوبی و خیر باشد، مصداق عینی این روایت پیامبر اکرم(ص) است که فرمودند: "... همانا خداوند و فرشتگان و اهل زمین و حتی مورچه‌ها در لانه و ماهی‌های دریا، بر معلمان خوبی‌ها درود می‌فرستند."

وی در ادامه به ضرورت ایجاد رشته تخصصی علوم و معارف اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام مکتبی و فرهنگی است و متولیان امور بر خود وظیفه می‌دانند که برای رهنمون شدن جامعه به خیر و سعادت در همه رشته‌ها، متخصصان امور را تدارک ببینند؛ لذا از آن‌جا که مدارس، پایگاه‌های پرورش متخصص برای رشته های مختلف هستند، دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا نیز مراکز آموزش‌های تخصصی و تربیت نیروهای ویژه در رشته علوم و معارف اسلامی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مبنای همه مباحث بشری، اعتقادات است و همه نظام‌ها بر پایه اعتقادات شکل گرفته‌اند، افزود: قابل اثبات است که هیچ انسان غیر متدینی در دنیا وجود ندارد ولی باید به این نکته توجه کرد که در تزاحم میان ادیان بشری و توحیدی، برتری با ادیان الهی است، چرا که کمتر دستخوش اشتباه شده‌اند و با روح بشر سازگارتر هستند.

وی با اشاره به تعاریف مختلف بیان شده از دین گفت: وجه مشترک همه تعاریف در این نکته خلاصه می‌شود که دین مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهایی است که با هدف رهنمون شدن بشر به سمت سعادت و خوشبختی ارائه شده است.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه برترین، کامل‌ترین، سالم‌ترین، ناب‌ترین، استدلالی‌ترین و عقلانی‌ترین و با حکمت‌ترین مکتب در میان مکاتب عالم هستی، دین مبین اسلام است، افزود: اینکه گاهی نمی‌توانیم در دین جذب داشته و پاسخگوی برخی نیازهای فکری جامعه باشیم، به این دلیل است که به اندازه نیاز، نیروی متخصص در رشته علوم و معارف اسلامی پرورش نداده‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با تاسیس مدارس صدرا به دنبال رقابت با دبیرستان‌های نمونه و خاص و امثال آن نیست، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با پرورش نیروهای متعهد و متدین و متخصص در رشته علوم و معارف اسلامی، به دنبال مرزبانی عقیدتی با هدف حفظ و تقویت هویت دینی کشور است.

در ادامه این مراسم قندهاری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز دغدغه تربیت دینی دانش آموزان را دارد، آمادگی این اداره برای هرگونه حمایت و همکاری با مدرسه علوم و معارف اسلامی را اعلام کرد.

در بخش پایانی این نشست نیز بهرام سری معاون آموزشی و پرورشی سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور ضمن تبیین فلسفه تشکیل مدارس صدرا و خصوصیات و شرایط ویژه  این مدارس، به تشریح برنامه درسی جدید و دروس تخصصی رشته علوم و معارف اسلامی پرداخت.