مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از مصادیق احیای روحیه انقلابی در بین مردم به‌ویژه جوانان، تبلیغ و ترسیم انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی امروز در هشتاد و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی ضمن تبریک عید سعید مبعث افزود: در این ایام مردم در سراسر کشور مسرور به مناسبت بعثت خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) هستند و امید است این شادی‌ها به زودی با چشم روشنی عالم هستی به ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) بیانجامد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اتحادیه انجمن های‌دانش آموزی و دغدغه ایشان نسبت به جوانان و ایجاد انگیزه انقلابی بین مردم گفت: یکی از مصادیق و بسترهای مناسب احیای روحیه انقلابی در بین مردم به‌ویژه جوانان، تبلیغ و ترسیم انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) و برجسته نمودن تاریخ آینده در ذهن جوانان و بیان ویژگی‌های ارزشمند حکومت مهدوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان اهمیت فضای مجازی بر بهره‌مندی مناسب از فضای حقیقی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در عرصه فعالیت در فضای مجازی باید آنچه که در جبهه خودی انجام می گیرد، عمیق و دقیق باشد.

وی افزود: برخی از فعالیت های انجام شده در فضای مجازی در کشور به دلیل عدم مطالعه، برنامه ریزی و اجرای عملیات دقیق، مانند کف روی آب است و نباید به بهانه پرداختن به فضای مجازی از فضای حقیقی غفلت کنیم.

حجت‌الاسلام اروجی در ادامه خاطر نشان کرد: شاید برخی از شبکه های اجتماعی داخلی توان رقابت با نوع خارجی آن را نداشته باشد، ولی باید با استفاده از شبکه های داخلی طراحی شده توسط دانشمندان و فرزندان ایران اسلامی، زمینه های گسترش و تقویت آنان را فراهم نماییم.

وی در ادامه به ضرورت شکل‌گیری ستاد ساماندهی و جایگاه آن اشاره کرد و گفت: این ستاد به استناد مصوبه ۶۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل گردیده و مسیری برای اصلاح و رفع آسیب‌های اجتماعی، انحطاط و انحراف‌ها در بستر برگزاری مراسم مذهبی و ملی در کشور است.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی اصفهان بر حضور حداکثری و شرکت نماینده ثابت دستگاه‌های عضو ستاد تاکید کرد و گفت: دشمن با همه توان نسبت به مراسم مذهبی در کشور، مشغول فکر و برنامه ریزی و عملیات است و لذا ضروری است ما نیز به صورت منسجم و با هوشیاری کامل نسبت به مباحث فرهنگی و اجتماعی دغدغه‌مند باشیم.

در ادامه هر یک از اعضای عضو ستاد با توجه به همزمانی نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) با سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص گرامیداشت هر چه بهتر مراسم اعیاد شعبانیه و همچنین ایام رحلت امام خمینی(ره) پرداختند.

در پایان این نشست پس از جمع بندی توسط مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و قرائت مصوبات نشست، احکام مسئولیت اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی اصفهان نیز به آنان اعطا شد.