روز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور آزمون کتبی یازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با شرکت ۵۱۹ حافظ در استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری مرحله اول یازدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: این آزمون با حضور ۵۱۹ نفر از حافظان ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حافظان کل قرآن کریم استان برگزار شد که از این تعداد ۴۶۰ نفر را خواهران و ۵۹ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه حافظان قرآن کریم در ۵ حوزه‌ امتحانی اصفهان، شهرضا، خوانسار، کاشان و نجف آباد به رقابت پرداختند، اظهار داشت: در حوزه امتحانی اصفهان که در دانشگاه فرهنگ و هنر شماره یک برگزار شد، ۲۹۵ نفر حافظ قرآن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۶ هزار و ۷۷۰ نفر حافظ قرآن برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده‌اند، گفت: در این طرح حافظان ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم پس از کسب حدّ نصاب‌های مورد نظر طرح، می‌توانند از مزایا و تسهیلاتی که طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای آنها در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: حافظان ۵ جزء نیز صرفا به منظور کسب تجربه و آشنایی بیشتر برای شرکت در رشته های اصلی، در این آزمون شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن، از مزایای درجات یک تا پنج هنری، موضوع مصوبه جلسه ۵۴۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار خواهند شد، افزود: قرار گرفتن در فهرست افتخارات بنیاد ملی نخبگان یکی از این امتیازات است.

حجت‌الاسلام اروجی گفت: نتایج یازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ۲۰خردادماه سال جاری بر روی سایت سازمان دارالقرآن الکریم قرار می‌گیرد.

وی در پایان افزود: مرحله دوم طرح که شامل آزمون شفاهی حفظ قرآن است، شهریورماه امسال پذیرای برگزیدگان مرحله اول خواهد بود.