مدیر مرکز مهدویت و آینده پژوهی استان اصفهان در همایش روحانیون مستقر شاخصه ها و نقاط تقابل دو فرهنگ انتظار و ابتذال را تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان،‌ حجت‌الاسلام مهدی نیلی پور ۴ خرداد ماه در همایش روحانیون مستقر استان با بیان اینکه شاخصه ها و آسیب های دو فرهنگ معارض انتظار و ابتذال در آیات و روایات پیش بینی شده است،‌ افزود: جامعه اسلامی در خط مبارزه و جنگ اعتقادی و اخلاقی قرار گرفته است و روحانیون افسران جنگ نرم و در خط مقدم احیا و نشر فرهنگ انتظار هستند.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگ ابتذال دو ویژگی اعتقادات و اخلاق به شدت نزول می‌کند، افزود: جهالت،‌ غفلت و شک اعتقادی، تولید و تبلیغ فرقه های گوناگون انحرافی، پوچ گرایی و قرآن ستیزی از جمله ویژگی های فرهنگ ابتذال برای ضربه زدن به اعتقادات است.
مدیر مرکز مهدویت و آینده پژوهی اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار فرقه انحرافی در جهان وجود دارد،‌ نسبت به دیدار اخیر یکی از فرزندان مسئولین کشور با بهائیان واکنش نشان داد و گفت: با توطئه های استعمار انگلیس و حمایت های آل سعود بهائیت در دل شیعه و وهابیت در دل اهل سنت شکل گرفته است و یکی از فشارهای سخت بر ایران در مذاکرات هسته ای اخیر بحث آزاد شدن بهائیت بوده است.
وی با بیان اینکه دیدار اخیر یک خانم با بهائیان، اتفاقی تصادفی نبوده و برای آن برنامه ریزی شده است، ‌ادامه داد: این اتفاق علاوه بر بعد سیاسی، بعد اعتقادی نیز دارد چرا که با این ملاقات بهائیت بیشتر از گذشته در ذهن ها مطرح شد.
حجت‌الاسلام نیلی پور با بیان اینکه نقش فرهنگ انتظار، مواجهه با فرهنگ ابتذال است،‌ افزود: تقویت و گسترش جلسات قرآن در سطح کشور و همراهی و انس بیشتر افراد و خانواده ها با این نسخه شفابخش، جامعه را از فتنه های آخرالزمان حفظ می‌کند.
وی ساده ترین نسخه تربیتی برای جامعه را برپایی محافل قرآنی از مراحل مختلف تلاوت تا تفسیر بیان کرد و گفت: این کار می تواند عمیق ترین معارف تربیتی را به جامعه منتقل کند.
حجت‌الاسلام نیلی پور به روحانیون توصیه کرد: در راستای مقابله با ایجاد شک و پاسخ به شبهات باید بیشتر و بهتر با علم کلام آشنا شوند و آن را فرا بگیرند.وی گفت: روحانیت در این خصوص باید آنقدر باید آماده باشد که بتواند پاسخ سوالات مقدّر را داده، شبهه های احتمالی را پیش بینی نموده و بر اساس منابع دینی برای آنان پاسخ مناسب داشته باشد.