مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در مجمع بزرگ مبلغان ماه رمضان توصیه های تبلیغی برای ایام ماه ضیافت الهی بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی ۱۲ خردادماه در گردهمایی مبلغان ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مبلغان باید در مرام تبلیغی خود با مطالعات عمیق، زوایای پیدا و پنهان سلوک تبلیغی پیامبر اکرم(ص) را مشخص نموده و حرکت تبلیغی خود را بر مبنای رفتار تبلیغی آن حضرت استوار سازند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) علی‌رغم شرایط سخت تبلیغی زمان خود توانستند آیین شریعت ناب اسلام را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سراسر دنیا معرفی نمایند، افزود: طبق پژوهش‌های انجام شده، اگر همه ابزارهای رسانه‌ای امروزی در خدمت پیغمبر اسلام(ص) بود، به مراتب میزان اثربخشی کمتری نسبت به روش منحصر به فرد حضرت مشاهده می‌شد و این نکته‌ای بسیار تأمل برانگیز است؛ لذا خلق و خوی پیامبر اعظم(ص) در وانفسای کنونی به‌عنوان نسخه موثر در اثربخشی تبلیغ دین باید مدّ نظر مبلغان محترم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن تاکید بر مطالعه دقیق شرایط خاص حاکم بر دنیا و منطقه توسط مبلغان، اضافه کرد: مهم‌ترین مولفه قدرت و رمز موفقیت انقلاب ما ولایتمداری است و مبلغان باید جامعه را به این سمت رهنمون سازند.

وی به دیدار اخیر اساتید و مدیران حوزه های علمیه تهران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب، طلبگی را کارآمدترین حرفه عصر حاضر می دانند و تلاش در جهت تعالی معنوی جامعه، ارتقاء بینش سیاسی آحاد جامعه و مساعدت در عرصه های اجتماعی و امور عام المنفعه را سه وظیفه مهم روحانیت بیان نمودند.

حجت‌الاسلام اروجی در ادامه سخنان خود شب های قدر را فرصت بی بدیل برای بیان معارف توحیدی برشمرد و گفت: مبلغان باید فرصت بی‌بدیل شب‌های قدر را مغتنم شمارند چرا که در هیچ یک از مناسبت‌ها در طول سال چنین جمعیتی از مستمعان آماده برای استفاده از معارف توحیدی وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به فرارسیدن فصل اوقات فراغت و هم‌زمانی آن با ایام ماه رمضان و تاکید بر تبیین اصول اعتقادات، خاطر نشان کرد: جوانان مهمترین سرمایه های کشور هستند و مبلغان وظیفه دارند با استفاده از فرصت ارزشمند ماه رمضان، این سرمایه های عظیم را با اصول اعتقادی و معارف قرآنی آشنا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر لزوم حفظ جایگاه ائمه جمعه در شهرستان‌ها، اذعان داشت: مبلغان باید توجه داشته باشند که جایگاه امام جمعه در هر شهر باید حفظ شود و این‌گونه نباشد که برون رفت رفتار تبلیغی ما باعث خدشه‌دار شدن جایگاه ائمه جمعه یا سایر روحانیون مقیم بلاد شود.

تلاش در جهت روشنگری و کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر توصیه های حجت‌الاسلام اروجی به مبلغان بود.

حجت‌الاسلام اروجی در بخش پایانی سخنان خود به سامانه جامع اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی و اشاره کرد و گفت: ضروری است مبلغان نسبت به تکمیل پرونده و به روز رسانی مشخصات خود در این سامانه به نشانی sajam.ir مراجعه کنند و کد دائم تبلیغی دریافت نمایند.