مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به نگاه سطحی برخی مسئولان به آسیب‌های اجتماعی گفت: مهم‌ترین و اثرگذارترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت باورهای دینی است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی۳۰ تیرماه در نشست ماهانه کارکنان ضمن تقدیر از همراهی و وظیفه شناسی همه کارکنان به‌ویژه روسای ادارات و کارشناسان فرهنگی ستاد و شهرستان‌ها در اجرای طرح های ماه رمضان گفت: امسال هم شور و حضور چشمگیر مردم به‌ویژه جوانان در مراسم شب های قدر و همچنین نماز عید سعید فطر، جای شکرگزاری فراوان دارد.

وی همچنین به راهپیمایی مدافعان حریم خانواده به مناسبت ۲۱ تیرماه روز ملی حجاب و عفاف در سطح کشور و استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این مانور باعظمت لشکر خوبان موجب دلگرمی همه دوست‌داران اسلام ناب و نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و ناامیدی بسیاری از دسیسه‌گران و دشمنانی که نسبت به مباحث فرهنگی مشغول عملیات هستند، را به همراه داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر چه که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است ولی در شرایط فعلی دغدغه همه صاحب‌نظران و مسئولان فرهنگی و دلسوزان نظام، موضوع خطیر آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه برخی از آسیب‌های اجتماعی به صورت فراگیر در حال وقوع است و این موضوع موجب تألم خاطر دلسوزان جامعه شده، افزود: متأسفانه برخی مسئولان نسبت به گزارش های ارائه شده بی تفاوت بوده و با نگاهی سطحی از آن عبور می‌کنند، در صورتی که چنین مسائل تکان دهنده‌ای را باید با نگاه عمقی رصد نموده و در جهت رفع این آسیب‌ها تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام اروجی گفت: برای مقابله با توطئه های دشمنان در حوزه فرهنگ و هجمه رسانه های بیگانه علیه جوانان کشور باید به این باور برسیم که مهم‌ترین و اثرگذارترین راه، تقویت مبانی اعتقادی است و با این نگاه است که در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی هم موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به ابلاغ ریاست مکرم سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص تشکیل شورای بررسی آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: هفته گذشته اولین جلسه شورای بررسی آسیب های اجتماعی استان در حوزه فعالیت های فرهنگی تشکیل شد و ضروری است همه کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی در هر جایگاه و مرتبه‌ای، به صورت جهادی به میدان بیایند.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه از یک طرف دستگاه های متولی فرهنگ به دلیل نداشتن بودجه لازم از رسالت اصلی خود بازمانده‌اند و از طرفی جامعه از آنان متوقع است، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با تکیه بر ظرفیت های داخلی، در راستای فعالیت های ابلاغی و رسالت تبلیغی خود از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی در پایان به کارکنان تبلیغات اسلامی استان توصیه نمود تا نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه‌مند باشند.