دومین همایش تخصصی حافظان کل قرآن کریم در استان اصفهان با حضور مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در این همایش که ۲۳ مردادماه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان با حضور بیش از ۴۵۰ حافظ ۳۰ جزء قرآن برگزار شد، پس از سخنان حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در خصوص مشارکت حفاظ و بیان اهمیت و ضرورت توسعه آموزش حفظ قرآن کریم به صورت مردمی، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری به بیان بایسته‌های اخلاقی حافظان قرآن و آداب تلاوت و حفظ و همچنین لزوم تهذیب و تزکیه نفس پرداخت.

مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز در این همایش ضمن تاکید بر گسترش جلسات حفظ قرآن کریم به صورت مردمی به تبیین سیاست‌های حمایتی سازمان دارالقرآن الکریم در توسعه حفظ قرآن کریم در کشور پرداخت.

در این همایش محمدمهدی بحرالعلوم استاد حفظ قرآن کریم نیز در خصوص روش های نوین در تدریس حفظ قرآن کریم نکاتی بیان کرد.

بیان تجارب موفق در آموزش‌های موثر و کارآمد حفظ قرآن توسط تعدادی از حافظان و همچنین پرسش و پاسخ در خصوص فعالیت‌های سازمان دارالقرآن الکریم از دیگر برنامه های این همایش بود.

پس از پایان رسمی همایش حافظان قرآن کریم به منظور تجدید میثاق با شهیدان به گلستان شهدای اصفهان عزیمت نمودند و نماز جماعت ظهر و عصر را در این فضای معنوی اقامه نمودند.

گفتنی است حافظان قرآن کریم پس از صرف ناهار به سمت مجموعه تفریحی ناژوان اصفهان حرکت کردند و از مجموعه باغ پروانه‌ها، باغ خزندگان و باغ پرندگان نیز بازدید کردند.