مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تاکنون ۳۰۰ حافظ کل قرآن کریم استان اصفهان موفق به اخذ مدرک تخصصی حفاظ شده اند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان؛ حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در حاشیه همایش تخصصی حافظان کل استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تاکنون ۳۰۰ حافظ کل قرآن کریم استان اصفهان موفق به اخذ مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم شده اند.

وی افزود: استان اصفهان در ۱۱ دوره برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن، همواره جزء سه استان نخست کشور بوده است و این نشان از ظرفیت بالای قرآنی این استان دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه سازمان دارالقرآن الکریم تنها مرجع رسمی کشور در صدور مدرک تخصصی حفاظ است، خاطر نشان کرد: تاکنون ۲ هزار نفر از حافظان کل قرآن کریم در سطح کشور موفق به اخذ مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم شده اند.

حجت‌الاسلام اروجی افزود: حافظان قرآن کریم پس از شرکت در آزمون های علمی تخصصی، با دریافت این مدرک می‌توانند از مزایای آن که هم سطح با مدارک و دانشنامه‌های علمی دانشگاهی است، بهره مند شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری دومین همایش حافظان کل قرآن کریم استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این همایش، ۴۹۰ حافظ کل از سراسر استان اصفهان شرکت کردند.

حجت‌الاسلام اروجی هدف اصلی این همایش را تخلّق حافظان به اخلاق قرآنی دانست و افزود: در این همایش تخصصی آموزشی سیاست های حمایتی سازمان دارالقرآن الکریم در توسعه حفظ قرآن کریم، روش های نوین در تدریس حفظ و بایسته های اخلاقی حافظان و حاملان قرآن تبیین شد.

وی اظهار داشت: در یکی از بخش های این همایش نیز حافظان قرآن کریم تجارب موفق خود را در راه ترویج حفظ قرآن کریم ارائه کردند.

یادآور می‌شود؛ دومین همایش تخصصی حافظان کل قرآن کریم استان اصفهان به همت اداره کل تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.