عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت‌های گوناگون در حوزه قرآن گفت: حفظ قرآن کریم مقدمه عمل به آن است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در دومین همایش حافظان کل قرآن کریم استان با اشاره به فعالیتهای گوناگون قرآنی اعم از روخوانی، صوت و لحن، ترجمه، حفظ، تفسیر و کتابت قرآن کریم گفت: هیچ یک از این اعمال مانند حفظ قرآن کریم سبب انس با کتاب خداوند نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن مقدمه عمل به آن است، گفت: آنچه ما را تربیت می‌کند عمل به قرآن کریم است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حتی جلسات تفسیر قرآن کریم به اندازه حفظ قرآن انس‌آفرین نیست، گفت: علت این است که در حفظ قرآن آیات به صورت مستمر تکرار می‌شود و این عمل است که سبب انس بیشتر حافظان با آیات الهی می‌شود.

آیت‌الله مهدوی بیان کرد: حافظان قرآن کریم می‌توانند به خوبی دیگران با را قرآن آشنا و مأنوس سازند تا زمینه فهم و درک بطن‌های قرآن برای آنان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد موج حفظ قران وظیفه مسئولان کشور است، گفت: این مسئله نیازمند یک حرکت عمومی است و با راه‌اندازی هزار جلسه محقق نخواهد شد.

امام جمعه شهر اصفهان در این رابطه خواستار اقدام نمایندگان مجلس شد و گفت: این مسئله باید از طریق مجلس شورای اسلامی به سبب ارزشی که دارد، قانونمند شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اگر قرآن را عین اهل‌بیت(ع) می‌دانیم باید همان علاقه‌ای که به آنان داریم نسبت به قرآن داشته باشیم، افزود: آنچه علاقه را به وجود می‌آورد مشاهده کمال در مخلوق است چرا که کمال ذاتاً محبوبیت می‌آورد.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی شناخت اهل‌بیت(ع) را راه علاقه‌مندی نسبت به آنان دانست و افزود: اگر بخواهیم قرآن هم علاقه‌مند باشیم باید آن را بشناسیم و در صورتی که جایگاهی قرآن در فکر ما بالا برود دیگر هنگام تلاوت آیات آن، سخن نخواهیم گفت.

وی پی بردن به اسرار قرآن کریم از طریق انس با اهل‌بیت را سبب مشتاق شدن نسبت به قرآن دانست و افزود: آن طریق اقدمی که قرآن به آن هدایت می‌کند، محبت اهل‌بیت(ع) است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به عباراتی از زیارت جامع کبیره گفت:‌کسی که امام را انکار کند غضب‌الرحمان را از آن خود کرده و مغضوب‌علیهم می‌شود و کسی که از اهل‌بیت فراغت بجوید دچار ضلالت می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم قانون اساسی است، اما داشتن قانون خوب کافی نیست، افزود: قرآن مجری خوب می‌خواهد و خود قرآن کریم ضمن آیه‌ای می‌فرماید " که آیات روشن‌اش در سینه کسانی است که به آنها علم داده شده است" که منظور از آن دوازده امام است.

عضو خبرگان رهبری ناتوانی دشمنان قرآن از تحریف آن را از این جهت دانست که خداوند قرآن در سینه امام زمان(عج) حفظ می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همان‌گونه که مردم به اهل‌بیت(ع) علاقه دارند این علاقه را به قرآن کریم داشته باشند، اگر به اهل‌بیت(ع) علاقه داریم باید آنان را بشناسیم و اگر به قرآن علاقه داریم باید به خوبی قرآن را بشناسیم و اسرار قرآن کریم را با انس با اهل‌بیت(ع) می‌توان درک کرد.