نودمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اصفهان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، این نشست ۹ آبان ماه به منظور ارائه گزارش نهادهای مختلف در خصوص آسیب های عزاداری ماه محرم و همچنین هماهنگی در خصوص اجتماع یکپارچه هیئات مذهبی اصفهان همزمان با اربعین حسینی برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این نشست ضمن اشاره به ابراز رضایت‌مندی رهبر معظم انقلاب از کیفیت و کمیت مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم گفت: معظم له چند روز گذشته در جمع نخبگان کشور از مجموعه‌های اداری کننده مراسم عزاداری تشکر نمودند و رضایت‌مندی ایشان مایه مباهات و افتخار است.

وی در ادامه ضمن اشاره به مهم‌ترین برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه محرم، دیدار مسئولان شوراهای هیئات مذهبی استان با استاندار، گردهمایی هیئات مذهبی قبل از ماه محرم در تمامی شهرستان‌ها و اعزام مبلّغ به مناطق مختلف استان را از مهم‌ترین این برنامه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین به برخی آسیب های عزاداری همچون قمه زنی اشاره کرد و گفت: پس از ماه صفر نشستی فوق العاده با موضوع قمه زنی در استان را برگزار خواهیم کرد و موضوعات فرهنگی مرتبط با آن را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام اروجی در ادامه به مراسم عزاداری اربعین حسینی در میدان امام علی(ع) اصفهان اشاره کرد و گفت: از آنجا که این مراسم بیش از سه سال است که برگزار می‌شود و هر سال به سمت تعالی حرکت داشته است، ضروری است همه نهادها در جهت تقویت آن تلاش کنند.

وی افزود: به زودی با حضور در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نشستی پیرامون هماهنگی برنامه‌های مراسم عزاداری اربعین حسینی برگزار می‌شود و از رهنمودهای ایشان در خصوص اجتماع یکپارچه هیئات مذهبی استفاده خواهیم کرد.

در این نشست نظارت بیشتر در خصوص ایستگاه های صلواتی و کاروان های عزا و بررسی آسیب‌ها و راه‌کارهای رفع آن و همچنین حضور حداکثری تشکل‌های دینی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان، مورد تاکید اعضای ستاد قرار گرفت.