مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری سنت حسنه اعتکاف را یکی از زمینه‌های ایجاد همدلی و هم‌زبانی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در نشست ستاد اعتکاف این استان، یکی از زمینه‌های ایجاد همدلی و هم‌زبانی را سنت حسنه اعتکاف عنوان کرد و گفت: اعتکاف به‌عنوان یکی از روش‌های تأثیرگذار انقلاب اسلامی است که نقش بسزایی در تعالی معنوی و رشد فرهنگ دینی در میان خانواده‌ها و جامعه دارد.

وی با اشاره به حضور جمعیت قابل توجه دانش‌آموز، دانشجو، خانه‌دار در این مراسم معنوی با قصد تقرب الهی، نفس جمع شدن این افراد را ایجاد فضای همدلی و هم‌زبانی دانست.

اروجی همچنین، به پوشش بیمه‎‌ای معتکفان اشاره کرد و گفت: قرار است مصوباتی تحت عنوان پوشش بیمه‌ای برای اطمینان بخشی هرچه بیشتر و آمادگی در صورت بروز مشکلات پیش‌بینی نشده میان کارشناسان حقوقی و ستاد اعتکاف به تصویب برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به لزوم تأمین اعتبار فرهنگی و اظهارکرد: تنها با اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد نمی‌توانیم بسته‌های فرهنگی به معتکفان ارائه کنیم که نیاز به تأمین اعتبار و بودجه در این زمینه است و همچنین، هزینه افراد کم‌بضاعت با نظارت ائمه جمعه تامین می‌شوند.

اروجی در پایان به رونمایی از سامانه ثبت نام الکترونیکی اعتکاف استان اشاره کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند از طریق سامانه جامع ثبت نام مراسم اعتکاف استان از روز دوشنبه، ۳۱ فروردین مصادف با اول رجب از ساعت ۸ صبح تا روز جمعه ۱۱ اردیبهشت ثبت نام کنند.

خدابخش مرادی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این نشست گفت: اعتکاف یک معنویت است و اگر معنویت در جامعه جاری شود بسیاری از دغدغه‌های کاری از بین می‌رود.

وی همچنین، از آمادگی استانداری برای برگزاری جلسات با مراکز علمی برای برگزاری این مراسم در دانشگاهها و همچنین مذاکره با سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد برای کمک به افرادی که توانایی مالی ندارند خبرداد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار از اختصاص اعتبار و سهمیه برای صحیح‌خوانی قرآن خبر داد و افزود: حمایتهای لازم برای انجام این مهم صورت خواهد گرفت تا کسی به دلیل دغدغه‌های مالی از این امر معنوی عقب نماند.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، این گردهمایی با هدف ایجاد نشاط، شادابی و همدلی روز دوشنبه هفدهم فروردین ماه ۹۴ با حضور پنجاه نفر از کارکنان این اداره برگزار شد.

دیدار نوروزی و ایجاد صمیمیت میان کارکنان  و تقویت روحیه و انگیزش کاری از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی بود.

در این گردهمایی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در مورد شعار سال و اهداف و برنامه های سال سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی بر انجام وظیفه به نحو احسن تأکید کرد.

وی همچنین از صبوری، همراهی، دلسوزی و تعهد کارکنان در سال گذشته قدردانی کرد.