مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از آمادگی بیش از ۱۲۰ مسجد استان برای برگزاری مراسم اعتکاف در سال جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در نشست ستاد اعتکاف این استان، اعتکاف را یکی از بهترین جایگاه ها برای همدلی و هم زبانی بیان کرد و گفت: اعتکاف یک ظرفیت بالقوه و یک فرصت طلایی برای ارتباط با خداوند متعال است.

وی دور هم جمع شدن معتکفان در مراسم اعتکاف را تمرینی برای ایجاد هم زبانی و همدلی دانست و اظهار داشت: هر چه قدر مراسم اعتکاف باشکوه تر و با حضور همه مردم به‌ویژه جوانان برگزار شود؛ به یقین تأثیر بیشتری در جامعه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام اروجی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد ستاد اعتکاف در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از مردم استان در مراسم اعتکاف شرکت کردند که از این میان نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر مرد و بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر زن حضور داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که بیش از نیمی از این جمعیت را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دادند، گفت: یکی از مشکلات مراسم اعتکاف در سال های گذشته این بود که در بازه زمانی امتحانات آخر ترم دانش آموزان و دانشجویان برگزار می شد و همین خود عاملی برای حضور کمتر آن ها بود که به حمدلله امسال این مشکل وجود ندارد. 

این مقام مسؤول به آمادگی بیش از ۱۲۰ مسجد استان برای برگزاری مراسم اعتکاف در سال جدید اشاره کرد و اظهار داشت: بر آن هستیم که همانند سال های گذشته در هر مسجد هم ستاد مرکزی اعتکاف به محوریت روحانی و مدیریت اجرایی یکی از اعضای هیأت امنا شکل دهیم تا همه برنامه های مسجد حول محور این ستاد انجام و برنامه ریزی شود.

وی برگزاری برنامه های فرهنگی را محور همه فعالیت ها دانست و خاطرنشان کرد: سال های گذشته با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه توانستیم در هر مسجد حلقه های بصیرتی با موضوعات مختلف برگزار کنیم که با استقبال خوب جوانان روبه رو شد و بر آن هستیم که این برنامه ها امسال نیز شکل گیرد. 

حجت‌الاسلام اروجی اجرای طرح «با قرآن در زلال معرفت» را یکی از برنامه های تأثیرگذار سال گذشته مراسم اعتکاف بیان کرد و افزود: امسال نیز آموزش قرائت صحیح قرآن، روخوانی و مفاهیم این کتاب آسمانی در دستور کار ستاد اعتکاف استان قرار می گیرد. 

وی ۳۱ فروردین ماه سال جاری را آغاز زمان نام نویسی برای اعتکاف دانست و گفت: از آن جایی که می خواهیم بانک اطلاعات کاملی از معتکفان داشته باشیم و در طول سال نیز جهت شرکت در برنامه های مختلف از آن ها دعوت به عمل آوریم؛ بنابراین بهتر است که افراد مایل به شرکت در مراسم اعتکاف امسال از طریق سامانه اینترنتی به آدرس www.etekafchb.ir اقدام به نام نویسی کنند.

گفتنی است نخستین نشست ستاد اعتکاف استان روز دوشنبه بیست و چهارم فروردین در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.