مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تبیین اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی مراسم اعتکاف، آمار نهایی معتکفین استان اصفهان را ۸۴۶۰۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی ۲۳ فروردین در گفتگویی با بیان اینکه تعداد مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف در سطح استان از ۵۵۰ مسجد در سال گذشته به ۵۷۶ مسجد رسیده است، تعداد کل معتکفین را ۸۴۶۰۰ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۵۷۶۲۲ نفر زن و ۲۶۹۷۸ نفر مرد را شامل می‌شود که تعداد خواهران ۷ درصد و برادران ۳/۴ درصد رشد داشته است و در مجموع رشد بالای پنج درصدی معتکفین را شاهد هستیم.

وی در همین راستا به درصد کاهش و افزایش معتکفین در شهرستانها و مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق تعداد آمار معتکفین با کاهش روبرو بوده است که البته این کاهش به دلیل تجمیع مساجدِ کوچک و متمرکز نمودن اعتکاف،کیفیت بخشی در خدمات رسانی به معتکفین و همچنین قراردادن شرایط سنی بوده است.

حجت الاسلام اروجی افزود: بیشترین و کمترین آمار معتکفین به ترتیب مربوط به شهرستان اصفهان (شامل بخش مرکزی، کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه) با ۳۲۷۲۰ نفر در ۱۳۶ مسجد، و شهرستان خوانسار با ۳۹۶ نفر در ۴ مسجد می‌باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان یکی از اقدامات اساسی ستاد اعتکاف استان را راه اندازی سامانه جامع ثبت نام اعتکاف برشمرد و گفت: امسال ثبت نام معتکفین به دو صورت حضور شخص در مسجد و اینترنتی انجام گرفت و تاکنون اطلاعات بیش از یک چهارم کل معتکفین در سامانه ثبت شده است و بارگذاری اطلاعات باقیمانده با سرعت قابل قبولی در حال انجام می‌باشد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات ثبت و بارگذاری اطلاعات افراد در سامانه، دعوتنامه حضور در پایگاه تعاملی عاکفین برای افراد ارسال می شود.

حجت الاسلام اروجی با بیان اینکه این کانال ارتباطی دو سویه توسط ستاد اعتکاف استان و به منظور تغذیه فکری و محتوایی و همچنین برقراری ارتباط مستمر با معتکفین در طول سال راه اندازی شده است، افزود: افراد می‌توانند کانال عاکفین را در پیام رسان کاملا ایرانی گپ با شناسه akefin@ مشاهده نموده و عضو آن شوند. 

وی افزود: همراهی دبیران اعتکاف شهرستانها و رابطان محترم مساجد در بارگذاری اطلاعات معتکفین در سامانه طراحی شده، ستاد اعتکاف استان، شهرستان و دست اندرکاران مساجد را در برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر به معتکفین و همچنین ثبت نام آسانتر آنان برای سال آتی، کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام اروجی ضمن قدردانی از زحمات خالصانه‌ و شبانه‌روزی روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها، کارشناسان فرهنگی، رابطان و دست‌اندرکاران مساجد و سپاس از همراهی و مساعدت ائمه جمعه و مسئولان استان، تراز فعالیتهای صورت گرفته در بستر ساماندهی و هدایت راهبردی اعتکاف امسال در استان اصفهان را مثبت ارزیابی نمود و خاطر نشان کرد: در راستی آزمایی و ارائه آمار صحیح، دقت نظر لازم صورت گرفته است.