حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در جلسه هماهنگی گرامیداشت مناسبتهای خردادماه و تیرماه که پیش از ظهر امروز به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در دفتر ایشان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و میلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) با بیان اینکه ایام الهی و انقلابی مختص یک نهاد و یک فرد نیست بر ضرورت پاسداشت این ایام تاکید کرد و گفت: ۱۵ خرداد یکی از این ایام الهی است که هیچگاه فراموش نخواهد شد.  ایشان در ادامه، سخنان صریح و روشنگرانه پیرامون مسائل روز و انتخابات بیان نمودند.


سربلندی نظام اسلامی به عدم ظلم پذیری است

حضرت آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خداوند متعال در دو مورد بر بندگان منّت گذاشته است، افزود: بر اساس آیه ۶۴ سوره آل عمران "لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ َ..." و همچنین آیه ۱۷ سوره حجرات "یَمُنُّونَ عَلَیْکَ أَنْ أَسْلَمُوا قُلْ لَا تَمُنُّوا عَلَیَّ إِسْلَامَکُمْ بَلِ اللَّهُ یَمُنُّ عَلَیْکُمْ أَنْ هَدَاکُمْ لِلْإِیمَانِ ..."، خداوند نعمت رهبری و اصل هدایت را بر ما منّت گذاشته است.

ایشان نعمت رهبری امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) را یکی از مصادیق منّت خداوند بر ملت ایران برشمرد و گفت: اینکه در برخی کشورهای جهان و به ویژه کشورهای مسلمان، علاوه بر اینکه قرآن و نماز می خوانند ولی در گمراهی و بلاتکلیفی به سر می برند، به دلیل نداشتن رهبری الهی است چرا که آن چیزی که انسان را در راه صحیح قرار می‎‌دهد، رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس آیه ۱۴۱ سوره نساء "... وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا"، کافران هرگز نباید بر مومنان سلطه پیدا کنند، خاطر نشان کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران زیر سلطه و ظلم کفّار نیست، باعث سربلندی است و در واقع انقلاب برای تحقق همین موضوع شکل گرفت.

ایشان شکرگزاری به درگاه خداوند متعال به خاطر وجود نعمت رهبری و همچنین شهدایی که بر ملت ایران منّت دارند، را وظیفه همگان دانست و گفت: امنیتی که در کشور وجود دارد مرهون مجاهدت شهیدان است و دشمن نیز با مشاهده مردانگی و شجاعت همین شهیدان است که از دست درازی به جمهوری اسلامی ایران می هراسد.


جمهوری اسلامی ایران، ابرقدرتیِ آمریکا را در سوریه خاک کرد/برجام هرگز نمی تواند ما را سربلند کند

آیت الله طباطبایی نژاد با انتقاد شدید از سخنان برخی افراد که دیپلماسی را به جای دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها پیشنهاد می دهند و شهادت دلاورمردان ایران اسلامی در سوریه را بیهوده می دانند، افزود: به والله آن چیزی که ارزش نظام را بالا برده و شیعه را سربلند کرده است، شهادت در راه دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها بوده است و هرگز برجام و غیر برجام نمی تواند ما را سربلند کند. 

ایشان با بیان اینکه کسی ابرقدرت است که هر موقع بخواهد دعوا راه می اندازد و هر وقت بخواهد صلح برقرار می کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران، ابرقدرتیِ آمریکا را در سوریه خاک کرد؛ آمریکا نزدیک به پنج سال است که می خواهد اسد را از مستند قدرت در سوریه بردارد ولی نتوانسته و نمی تواند این کار را بکند. چه چیزی نگذاشته است؟ ایران و جوانان آن سرزمین.

امام جمعه اصفهان همچنین با بیان اینکه برخی تمایل کشورهای غربی برای مذاکره با ایران را نتیجه اقدامات و دیپلماسی زمان خود می دانند، گفت: این موضوع مربوط به انجام فعالیتهای دوره های قبل است و تمایل دشمنان به مذاکره به خاطر این بود که ایران به غنی سازی ۲۰ درصدی دست یافته بود و از طرفی سانتریفیوژها را به ۲۰ هزار رسانده بود و این باعث شد که به حرف ما گوش بدهند ؛ این موضوع در وقت دیگری انجام شده بود و نباید پز بدهیم و بگوییم من باعث شدم، ما گفتیم و ما کردیم.

ایشان ادامه داد: در اوایل جنگ تحمیلی نیز که صدام به ایران هجوم آورد، ایران به سازمان ملل شکایت کرد ولی آن سازمان هیچ جوابی نداد. تا وقتی که قسمت عمده ای از کشور ما را گرفتند و در آن زمان حرف از آتش بس زدند. ولی وقتی خرمشهر را گرفتیم و دیدند اگر صلح نکنند بصره هم گرفته می شود، بحث صلح را مطرح کردند و اکنون نیز همین گونه است و وقتی ایران غنی سازی را افزایش داد و به فنون و پیشرفتهای هسته ای دست یافت، کشورهای غربی آن موقع حاضر به مذاکره شدند و البته چاره ای جز مذاکره نداشتند. 

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: اینکه عده ای بگویند ما این کار را کردیم، بی انصافی و راهی برای گمراه نمودن مردم است و در حقیقت این ملت ایران بود که پای انرژی هسته ای ایستاد، بچه ها رفتند خودشان ۲۰ درصد تولید کردند. خیلی بد است که بگوییم ما این کار را کردیم و گذشته ها را فراموش کنیم، این ملت را نادیده گرفتن است.

ایشان افزود: در این موقعیت حساس کنونی عده ای در اصفهان بدون توجه به اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، از چرایی حضور مردانه‌ی جوانان ما در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام می گویند و شعارهایی فتنه‌گونه سر می دهند، در حالی که خود در خارج از کشور زندگی می‌کنند و می آیند و این حرفها را می زنند. بروند همان‌جا و کارهایشان را بکنند چه کار به این کارها دارند.


لزوم توجه به تقوای الهی و سیاسی در انتخابات

ایشان با ابراز تأسف از عدم توجه به تقوای سیاسی در انتخابات و بیان دروغهایی به مردم گفت: آنهایی که می گویند اگر ما نیاییم، دیگرانی می آیند که در خیابانها پرده می کشند، همان حرفهای زمان فتنه را می زنند. خدایا پس دین کجا رفت؟ دروغ چرا؟ در کشور ما هم چپ و هم راست آمده ولی هیچکدام این کارها نشده است. اینها چه دروغی است کهمی گویند؟ 

آیت الله طباطبایی نژاد افزودند: همینها کافی است تا انسان اینها را بشناسد مگر کسی واقعا عقلش گسالم نباشد و در این انتخابات و تبلیغات می‌توان فهمید چه کسی روی پایه دین ایستاده است که اگر توی سرش هم بزنند ، حاضر نباشد خلاف بگوید حتی اگر رای نیاورد. این دروغها باعث می شود عزت آدم از بین می رود، اینها هم که چرت و پرت گفتند حالا اگر یه وقتی هم رئیس جمهور شوند آبرویشان رفته است؛ دروغ نباید گفت.

ایشان با اشاره به روایتی از امام حسین علیه السلام با این مضمون که "هر کس بخواهد از راه گناه به هدفش برسد، از هدفش دور می‌ماند"، تصریح کرد: ممکن است کسی با دروغ و گناه به جایگاهی دست پیدا کند ولی عزت و سعادت که بشریت دنبال آن است، را پیدا نمی‌کند. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین با اشاره به خطبه ۲۰۰ نهج البلاغه و لزوم داشتن تقوای سیاسی افزود: در زمان حضرت علی علیه السلام می گفتند که حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام سیاست نمی داند؛ به جایی رسید که حضرت علی علیه السلام قسم یاد می کند که به خدا معاویه از من سیاستمدارتر نیست. بخواهم حرفهای ناجور بزنم بهتر از آن بلد هستم اما اینها به طرف جهنم است و غدر و دروغ است . من کسی نیستم که بگویم هدف وسیله را توجیه می کند و به کعبه هم بخواهی برسی نباید دروغ بگویی. دروغ و وعده های دروغ انسان را عقب می اندازد.


قانون اساسی، پیروی از ولی فقیه و مبارزه با ظلم سه اسل مهم انقلاب اسلامی است. 

ایشان با بیان اینکه التزام به قانون اساسی، پیروی از ولایت فقیه و مبارزه با ظلم سه اصل مهم انقلاب اسلامی است و با همین سه اصل می توان به گرایش گروههای مختلف و دیدگاه آنان نسبت به ارزشهای انقلاب پی برد، به آیه ۱۳۹ سوره نساء اشاره نمود و تاکید کرد: عزّت از آنِ خداوند است و در روبرویی با استکبار، عزّت اسلام برای ما از همه چیز بالاتر است.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان سخنان خود بر ضرورت پاسداشت ایام الهی و انقلابی تاکید کرد و پاسداشت شایسته آن را آبروی نظام دانست.