نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: فعالیت و تبلیغات انتخاباتی روزهای اخیر مصداق رأی خریدن دولتی و بی احترامی به مردم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ۲۷ اردیبهشت ماه در جمع اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان اظهار کرد: آن عزاداری و سخنرانی مفید است که بتواند امام حسین (علیه السلام) و شمر زمانه را به مردم معرفی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هدف همه عزاداریها این است که هم خود و هم دیگران هدایت شوند، گفت: جبهه امام حسین(علیه السلام) و جبهه یزید تمام شدنی نیست؛ بیداری حقیقی رمز حضور در جبهه امام حسین(ع) است، چه بسا یک روحانی و یک مداح برای امام حسین(ع) سینه بزند ولی در جبهه یزید حضور داشته باشد و خود هم خبر ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به بیان تفاوتهای عالم و عابد پرداخت و تصریح کرد: عابد کسی است که فقط ایمان دارد و عمل صالح انجام می دهد، ولی عالم کسی است که ایمان و عمل صالح انجام دهد و دیگران را هم هدایت می‌کند.

وی افزود: مبلّغ کسی است که هر آنچه از دین می داند به دیگران هم یاد دهد و نیازی به لباس و معمم بودن هم نیست؛ اگر قصد هدایت دیگران را دارید باید مطابق با آیات قرآن حرکت کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: مبلّغ و ارشاد دهنده فقط منحصر به نماز و روزه نیست، این امور تنها مقدمه ای برای بیداری انسانها است و بیداری انسانها نخستین اولویت اسلام است،لذا اوج ره توشه مراسم مذهبی و عزاداری سید الشهدا(ع) باید بیداری باشد.

وی با بیان اینکه حمایت و حفظ جبهه سوریه باعث سربلندی شیعه در جهان است، افزود: مدافعان حرم با اقتدار پوزه‌ی ابرقدرتی آمریکا را به خاک مالیدند.

وی با ابراز تأسف از اینکه چرا پس از ۳۸ سال که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد برخی برای پیشرفت خود به بیان مسائل غیر اخلاقی و غیر دینی روی می آورند، گفت: تقوای سیاسی لازمه عاقبت به خیری است و عاقبت به خیری بهترین دعا برای افراد است؛ چه بسیار انسانهایی که در اواخر عمرِ خود، از راه راست منحرف شدند.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه وظیفه امروز همه روشنگری و آگاهی و بیداری در همه جهات است، افزود: ارتباط با کفّار مشکل ندارد ولی سلطه‌ی کفّار بر ما اصلاً جایز نیست؛ سیستم نظام جمهوری اسلامی در جنگها، فقط وفقط دفاعی است نه تهاجمی.

آیت الله طباطبائی نژاد تأکید کرد: متاسفأنه امروز شاهد رأی خری دولتی هستیم، پدیده ای که تا به امروز ندیده بودیم، قولهای دادن وام به دهیاریها و بخشداریها و کمک به مسئولان دولتی و سه برابر کردن یارانه تحت پوشش کمیته امداد در آستانه انتخابات در حالی که طی ۴ سال گذشته یارانه ماهانه آنها عقب می افتاد و همچنین وصل مجدد یارانه کسانی که قبلا توسط دولت قطع شده بود، مصداق رأی خریدن دولتی و بی احترامی به مردم است.

وی افزود: کمبود بودجه و مصیبت بزرگ یارانه ها که قبلا از آن سخن به میان می آمد چگونه با این بذل و بخششها همخوانی دارد، اگر اکنون مشکلی برای تأمین این هزینه ها نیست پس در گذشته این پولهای هنگفت کجا بود؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز شگفتی از عدم درک بسیاری از موارد واضح و روشن و نادیده گرفتن واقعیات توسط برخی افراد افزود: بی توجهی به ارزشها با ترویج منکرات، دروغ پراکنی و تهمتهای ناروا همچون تهمت دیوار کشی در پیاده روها و موارد این چنین به خاطر اینکه قشری از جامعه اینگونه می پسندند، پذیرفته نیست و هم مردم و هم خودشان به خوبی می دانند که این حرفها دروغ محض است.

آیت الله طباطبائی نژاد بیداری جامعه را وظیفه انقلابیون، اعم از روحانیون، بسیجیان، مداحان و دیگر اقشار دانست و افزود: همانگونه که باید برای اهل بیت (علیهم السلام) به مثابه یک جذب کننده باشید و دائما بر دوستداران و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) با جذبی که در جامعه می‌کنید، بیفزایید باید با بیداری، روشنگری و هشدار، بر بصیرت سیاسی جامعه نیز بیفزایید که در صورت بروز نتیجه منفی، ننگ آن بر گردن همه ما خواهد ماند.

پیش از سخنان امام جمعه اصفهان، حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ضمن تاکید بر بصیرت و حضور آگاهینه در صحنه انتخابات، به میزبانی استان اصفهان در برگزاری پانزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی اشاره کرد و گفت: امسال استان اصفهان میزبان این اجلاسیه عظیم است و امیدواریم آنچنان که در شأن اهل بیت علیهم السلام و پیرغلامان حسینی و آنچه در حقّ استان هست، رقم بخورد.

در این نشست روسای ادارات تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستانهای استان نیز حضور داشتند.