مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به هجمه های گسترده دشمنان علیه معارف دینی گفت: پرداختن به مباحث اعتقادی اولویت اصلی مبلّغان دینی در ماه رمضان باشد.

حجت الاسلام رحمت الله اروجی در همایش ره توشه رمضان که با حضور خواهران مبلّغ و مسئولان هیئات مذهبی بانوان اصفهان در مجتمع فرهنگی کوثر برگزار شد، در ابتدای سخنان خود به اهمیت دعا و مراتب آن اشاره کرد و گفت: با مطالعه دقیق سیره رفتاری ائمه معصومین علیهم السلام و تفسیر دقیق و درست آیات و روایات و همچنین مراجعه به سیره عملی اولیاء الهی باید مسائل مربوط به دعا اعم از مقدمه، آداب و مراتب آن را برای مردم تبیین کنیم.

وی طهارت و پاکی، شروع نمودن و پایان دادن دعا با ذکر صلوات، عدم درخواست محالات از خدا، توجه به خیر و مصلحت، اصرار و پافشاری بر درخواست و دعا برای دیگران را از جمله آداب دارای اهمیت در مقوله دعا بیان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه سخنان خود به ایثار و از خودگذشتگی حضرت زهرا سلام الله علیها در امور معنوی اشاره کرد و اظهار داشت: خیلی مهم است که انسان فقط در امور مادی اهل ایثار نباشد بلکه در امور معنوی نیز خواسته دیگران را بر خودش مقدّم بدارد. 

حجت الاسلام اروجی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و وظایف مبلغان اشاره کرد و گفت: در مسیر بندگی خداوند، تعالی و رشد و تبلیغ معارف الهی، خستگی معنایی ندارد و آنچه اهمیت دارد این است که خواص و  اولیاء الهی و مبلغان معارف توحیدی باید اهل سخت کوشی، مجاهدت و استقامت باشند.

وی با اشاره به این سخن بزرگان دین که "راه بسته نیست ما دست و پا بسته ایم"، گفت: اگر مقاوم و اهل مجاهدت و سخت کوش باشیم پیروزی از آنِ ما خواهد بود و در مسیر و طریق هدایت، بن بست و مانعی پیش نخواهد آمد.

وی ثابت قدم بودن در مسیر توحید، و تلاش و کوشش خستگی ناپذیر را به مبلغان توصیه کرد و افزود: البته مصداق تلاش و کوشش خستگی ناپذیر، اصرار ورزیدن بر یک مسیر اشتباه نیست بلکه حرکت مجاهدانه در مسیر هدایت مردم و امیدداشتن به لطف پروردگار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در این مسیر بصیر بودن و تحلیل درست شرایط پیرامونی بسیار اهمیت دارد، خاطر نشان کرد: درست است که در کشور بسیاری از نارسایی ها و مشکلات و مخدّرها وجود دارد ولی باید این را بدانیم که در حال حاضر نظام اسلامی در موقعیت خاص تاریخی قرار دارد و مکتب اهل بیت علیهم السلام در اوج عظمت و اقتدار است. 

حجت الاسلام اروجی با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی و مکتب تشیع گفت: این همه شبکه های فارسی زبان ۲۴ ساعته از طریق ماهواره ها و سایتهای اینترنتی و شبکه های موبایلی با هزینه های دهها و صدها برابر نسبت به جنگ سخت، در حال پمپاژ تبلیغاتی علیه معارف توحیدی هستند تا فکر و ذهن جوانان و دیانت مردم ما را از آنان بگیرند و لذا ضروری است پرداختن به مباحث اعتقادی اولویت اول مبلغان دین باشد.

وی گفت: البته با وجود این همه هجمه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی حق آن است که از حضور و شور مردم خداجوی کشور در ماه رمضان و لیالی قدر، اعتکاف، ایام ماه محرم و صفر و تمام صحنه های مذهبی و ملی شاکر باشیم.


برای مشاهده گزارش تصویری همایش کلیک کنید.