حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با اشاره به اهمیت قرآن در جایگاه جامعه امروز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیتهای بالایی است که تاکنون توانسته هویت نظام را در مواجهه با طوفانهای فرهنگی و برنامه‌ریزیهای دشمنان اسلام محافظت کند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن است، افزود: سفارشات متعددی در سیره و سنت پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام مبنی بر استفاده هر چه بیشتر از قرآن کریم در ماه رمضان شده است و ثواب تلاوت یک آیه از قرآن در این ماه با ثواب ختم قرآن در دیگر ماهها برابر است.

حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه محور فعالیتهای اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه رمضان، برنامه های قرآنی است، خاطر نشان کرد: یکی از مباحثی که اطلاع‌رسانی خوبی در ارتباط با آن صورت نگرفته برگزاری محافل تفسیر قرآن کریم است و حدود ۲۰۰ مفسّر قرآن کریم در مساجد سطح استان در طول سال جلسات تفسیر برگزار می‌کنند که البته در ماه رمضان رونق بیشتری گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان برگزاری جلسات عمومی و تخصصی تفسیر قرآن کریم، اجرای طرح بیّنات ۲۰، طرح قرآنی ۱۴۵۱ و اجرای طرح با قرآن در رمضان را از دیگر فعالیتهای این اداره کل در ماه رمضان عنوان کرد و افزود: محافل قرآنی نیز در بیش از ۳۸۰ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در سطح استان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی با شرکت نمایشگاهها در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: بر اساس نشستی که با شرکت نمایشگاه‌ها داشتیم، به همه مؤسسات قرآنی اطلاع‌رسانی شده تا بتوانند حضور و بازدید فعالی را در نمایشگاه چهاردهم داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سعی ما بر این است تا چهره‌های مطرح تفسیر قرآن کریم، شبهای ماه رمضان در نمایشگاه حضور یابند، گفت: در روزهای ابتدایی نمایشگاه از حضور استاد ابوالفضل بهرام پور و حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی از اساتید و چهره های ممتاز قرآن استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام اروجی درباره موازی کاری نهادهای فرهنگی و قرآنی اظهار داشت: ما شاهد موازی کاری نهادهای مختلف هستیم و بسیاری از مواقع این موازی کاریهای سبب ارائه آمارهای غیرواقعی و مشابه می‌شود ولی در شرایط کنونی نظر حاکمیت و مسئولان نظام بر حذف کارهای موازی نیست؛ چرا که در عرصه‌ی مباحث فرهنگی درگیر جنگ نابرابر با دشمنان نظام اسلامی هستیم و از آنجا که صدها شبکه فارسی زبان به صورت ۲۴ ساعته علیه نظام پمپاژ تبلیغاتی و عملیات روانی انجام می دهند باید با همه توان به میدان بیاییم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت قرارگاهی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: در حوزه مباحث قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به تأسیس شورای ترویج و توسعه فعالیتهای قرآنی نموده است؛ اینکه بگوییم فعالیتهای موازی حذف شوند اشتباه است بلکه باید با مدیریت قرارگاهی ضمن ترویج فعالیتها و توزیع ظرفیتها از کارهای تکراری و موازی پیشگیری و با همه توان با دشمنان مقابله کنیم.