گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید قرآن در هیئتهای مذهبی جدی گرفته شود، گفت: هیچ هیأتی مراسم خود را بدون تلاوت قرآن آغاز نکند و هر هیئات مذهبی ۱۰ نفر از اعضای خود را آموزش قران بدهد.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری 29 تیرماه در نشست شورای هیئات مذهبی استان با اشاره به مبارزه دشمن با دو بال سرخ و سبز پرنده شیعه یعنی شهادت و انتظار، افزود: دشمن در مقابلهای جدید به زره رویین تن این پرنده یعنی ولایت فقیه حمله می‌کند.

وی لزوم هوشیاری هیئات مذهبی در برابر عوامل تفرقه افکن و جریانات انحرافی را یادآور و رصد به هنگام این عوامل را خواستار شد.

اروجی با اشاره به ظرفیت و توانمندی شورای هیئات مذهبی، تصریح کرد: مصوبات این شورا در عمل باید قابلیت اجرای حداکثری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه جایگاه شورا و رویکرد آن باید از حالت هیئت‌گرایی خارج شود و شأن آن حفظ شود، گفت: شورای هیئات مذهبی از یک افق بالا به هیئات مذهبی نگاه کند.

اروجی با بیان اینکه یک مسلمان از میراث پیامبر که قران و اهل بیت است باید محافظت کند افزود: همه موسسات قرآنی باید الفت و رفاقت با اهل بیت را و همه هیئات مذهبی رفاقت و انس با قران را ترویج دهند.

وی با اشاره به تفاهم نامه معاونت فرهنگی سازمان با سازمان دارالقرآن الکریم برای آموزش قرآن در هیئات مذهبی، تصریح کرد: باید قرآن در هیئتهای مذهبی جدی گرفته شود و هیچ هیأتی مراسم خود را بدون تلاوت قرآن آغاز نکند و هر هیئات مذهبی 10 نفر از اعضای خود را آموزش قران بدهد.

مهدی پرتوی، مسئول دارالقرآن، طراحی و اجرای برنامه های آموزش های عمومی و تخصی قرآن کریم و اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد و استفاده از توان و ظرفیت قاریان و حافظان استانی برای آموزش قرآن در هیئات مذهبی را یادآور شد.