به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، یکصد و یکمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی اصفهان با دستور کار اجلاسیه پیرغلامان حسینی و برنامه های ماه محرم در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این جلسه که امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، حجت الاسلام حسن بابایی دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی اصفهان به مناسبت های دینی و ملی در پیش رو به ویژه عید سعید غدیر، روز عرفه، هفته دولت، هفته دفاع مقدس، ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و هدف از برگزاری نشست را هم افزایی و هماهنگی مطلوب بین دستگاهی برای برنامه ریزی مطلوب و ساماندهی به برنامه های این ایام برشمرد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام رحمت الله اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به اقدامات انجام شده توسط کمیته تشکل های دینی پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی اشاره کرد و گفت: برگزاری این اجلاسیه برای روزهای ۲۱ تا ۲۴ شهریورماه سال جاری برنامه ریزی شده است و بیش از یک هزار میهمان داخلی و خارجی در این اجلاس حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به تقارن چهلمین روز شهادت شهید حججی با اختتامیه این اجلاس، برنامه ریزی و پیش بینی ویژه برنامه هایی برای پاسداشت مقام شهدای مدافع حرم و بویژه شهید محسن حججی را ضروری دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به برگزاری مطلوب اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان هیئات مذهبی شهر اصفهان و همکاری شورای هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: این همایش 9 مردادماه جاری با تجلیل از 75 پیشکسوت هیآت مذهبی و با حضور مسئولان استانی و شهری همراه بود و نظیر آن در سایر شهرستان های استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام اروجی با اشاره به اینکه آغاز ماه محرم با هفته دفاع مقدس نیز تقارن یافته است، گفت: شایسته است مراسم محرم امسال، حال و هوای دفاع مقدس را داشته باشند.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای ستاد پیشنهادات خود را در خصوص محتوای پانزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی و همچنین فرارسیدن ماه محرم بیان کردند و مقرر شد دومین همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی 23 شهریورماه امسال و همزمان با اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در اصفهان برگزار شود.