رئیس دفتر مقام معظم رهبری با برشمردن ویژگی های جوانان ایرانی تاکید کرد:کشور به شدت به جوانان متخصص و متعهد نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، آیت الله محمد محمدی گلپایگانی،در افتتاحیه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود:دنیای امروز، دنیای علم است و کشوری که از علم  محروم باشد،به جایی نخواهد رسید.

وی تصریح کرد:مسیر کسب علم و تخصص،جاده اتوبان و صاف و هموار نیست، بلکه جاده ای نا هموار است و برای رسیدن به علم و تخصص،باید تلاش فراوان کرد.

محمدی گلپایگانی تصریح کرد:یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،شکوفا شدن استعدادهای جوانان است و باید به نسل جوان توجه ویژه ای داشت.

به گفته وی،مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان به مدت چهار ساعت با جوانان و دانشجویان دیدار و گفت و گو کردند و این نشان از توجه خاص و وِیژه معظم له به جوانان است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد:در مساله انرژی هسته ای نیز جوانان ایران با میانگین سنی بین ۲۰ تا ۳۰ سال گام های 
بلندی برداشتند و یک جنبش بزرگ علمی در کشور ایجاد کردند.

وی یادآور شد:تمام مراکز علمی هسته ای ایران از جمله نطنز و فردو،از سوی جوانان ایران ایجاد شده است و ترور شهیدان هسته ای ایران نیز به دلیل این است که امروز جوان ایرانی در اوج استعداد قرار دارد.

به گفته وی،جوانان ایرانی در مسابقات علمی و المپیادهای بین المللی همواره جزو رتبه های برترند و همواره در مباحث علمی در بین کشورهای مختلف پیش گام هستند.

وی،پیر شدن جمعیت جوان را یک احساس خطر دانست و گفت:پیرشدن جامعه در کشورهای غربی برای این کشورها،ایجاد خطر کرده است و اکنون آنان به دنبال جذب جوانان نخبه کشورهای دیگر از جمله ایران هستند.

محمدی گلپایگانی تاکید کرد:نسل آینده باید کشور را اداره کند و کشور نیازمند جوانان دانشمند،متخصص و متعهد در همه علوم است.
به گفته وی،جوانان ایران اسلامی در تولید علم،گام های اساسی و بلندی برداشته اند و در برابر تحریم های ظالمانه که حتی تحریم های درمانی و پزشکی را نیز شامل می‌شود،ایستادگی کرده اند.

محمدی گلپایگانی تأکید کرد:روزی فرا خواهد رسید که به لطف و استعداد همین جوانان، تحریم دشمن علیه ایران برعکس خواهد شد و این استکبار است که به ایران نیازمند خواهد بود.

به گفته وی،جنگ امروز ایران با دشمن،جنگ عقیدتی و فکری است و باید در برابر توطئه های دشمنان در همه زمینه ها هوشیار بود.
وی،با تایید برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:گزارش این طرح به مقام معظم رهبری ارائه شده است و ایشان این طرح را مورد تایید خویش قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت:طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با رویکرد 
مقابله با تهاجم دشمن در شهرکرد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد علی نکونام،در آغاز به کار این طرح افزود: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی به مدت سه سال است در شهرکرد برگزار می‌شود و تاکنون در این زمینه ۲۶عنوان کتاب منتشر شده است.

به گفته وی،رویکرد امسال این طرح که نوعی گفتمان سازی است پیرامون سبک زندگی اسلامی و جوانان طراحی شده است.
گفتنی است طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی به مدت ۲۵روز از دوم تا بیست و هفتم مردادماه هر شب در مهدیه مصلای شهرکرد برای جوانان و هر روز برای فرهنگیان با حضور ۱۶ نفر از اندیشمندان کشور در سالن همایش های بلاغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.