نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه غربی ها به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ اسلامی هستند گفت: برای اصلاح جامعه از فرهنگ های وارداتی، باید ابتدا فرهنگ غرب تفسیر و نقد شود.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی روز سه شنبه در طرح تقویت مبانی اعتقادی در  سالن همایش بلاغ تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای اصلاح جامعه از فرهنگ های وارداتی غرب، باید ابتدا فرهنگ غرب تفسیر و نقد شود، اظهار داشت: برای پی بردن به ماهیت غرب باید فرهنگی غربی را مورد تفسیر و تجزیه تحلیل قرار داد.

وی عنوان گرد: متاسفانه بسیاری از جوانان ما از فرهنگ های غربی بهره می برند و این فرهنگ ها را می توان در گفتار، پوشش و رفتار آنها مشاهده کرد.

وی تاکیدکرد: برای اصلاح جامعه باید ابتدا فرهنگ غرب را تشریح کنیم و سپس نکات اسلامی و اخلاقی دین اسلامی را بیان کنیم.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی با اشاره به اینکه به نظر من سه راه برای شناخت فرهنگ غرب وجود دارد، تصریح کرد: مطالعه و اندیشه، بررسی رفتار و کردار غربی ها و قضاوت خود انسان سه روش شناخت فرهنگ غرب است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: روش مطالعه بسیار روش خوبی بوده اما روش زمان بر و طولانی است اما بسیاری از موضوعات فرهنگی غربی با مطالعه روشن می‌شود.

وی بیان کرد: پدیده هایی که در کشور های غربی و آمریکا ایجاد شده پدیده های منحصر به فردی است که بسیار قابل توجه است.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی گفت: غربی ها به دنبال این هستند که فرهنگ اسلامی و ارزش های اسلامی در جامعه کمرنگ شود و فرهنگ غربی جایگزین شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در ادامه تصریح کرد: باید تلاش کنیم که جوانان جامعه در مسیر اسلام و ارزش های اسلامی حرکت کنند و  تلاش شود جوانان جامعه زندگی خود را بر پایه ارکان سبک زندگی اسلامی طرح ریزی کنند.
گفتنی است نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی با حضور آیت الله نعیم آبادی روز سه شنبه ششم مرداد ماه ۹۴در سالن همایش بلاغ تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.