رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: فضای مجازی را دیگران ساخته‌اند و ما باید استفاده مطلوب را از آن برده و عرصه را در دست بگیریم و با هنر خود فضای مجازی را همسو با اعتقاداتمان پر کنیم.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقه سراسری وبلاگ نویسی«قرار دیدار» با موضوع نماز که به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در تالار غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار کرد: کسانی باید در فضای مجازی وارد شوند که حق را از باطل تشخیص دهند.

وی افزود: کسانی باید در فضای مجازی وارد شوند که یا خود دانشمند باشند و یا اگر چیزی را دریافت کردند به اسلام شناس مراجعه و در مورد صحت راوی تحقیق کنند.

قرائتی کم‌هزینه بودن، سرعت بالا، در دسترس بودن، تنوع و جاذبه زیاد و خاصیت فرامرزی و فرادینی را از مهم‌ترین امتیازات فضای مجازی برشمرد و تصریح کرد: این فضا را دیگران ساخته‌اند و ما باید استفاده مطلوب را از آن برده و عرصه را در دست بگیریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: نباید از استعدادها غافل شویم و لازم است با هنر خود فضای مجازی را همسو با اعتقاداتمان پر کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به خطرات موجود در فضای مجازی گفت: بسیاری از افراد ناشایست فضای مجازی را در دست گرفته‌اند و برخی تولید کنندگان آن برای ایجاد دلهره و اضطراب در جامعه مشغول به فعالیت در آن هستند.

وی صحت خبر، عادل بودن نویسنده، خبر کارشناسی و عدم ایجاد زلزله روانی را از ویژگی‌های اصلی وبلاگ نویسی عنوان کرد.

قرائتی با بیان ظرفیت‌های عظیم استان چهارمحال و بختیاری همچون آب و هوا برای جذب طلبه و دانشجو خاطر نشان کرد: وبلاگ نویسی نماز حرکت بسیار خوبی بود که امیدواریم ان حرکت به کل کشور انتقال داده شود.

گفتنی است مسئولیت کمیته علمی چهارمین دوره مسابقه سراسری وبلاگ نویسی را اداره کل تبلیغات اسلامی استان  چهار محال و بختیاری برعهده داشت.