نماینده ولی فقیه درچهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه تا رسیدن ودرک جایگاه واقعی نماز فاصله بسیار داریم گفت: باید نگاه‌مان را به نمازعوض کنیم.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام هشتم مردادماه در آیین اختتامیه چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی«قرار دیدار» با موضوع نماز که به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در تالار غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، نماز را یکی از بهترین‌های عالم هستی خواند و اظهارکرد: صفادادن و جلادادن دل و درون باید خروجی این گونه جلسات و گفتمان‌ها باشد؛ چرا که هر چه در این عالم هست از برکت وجود نماز است و اگر این فریضه الهی جایگاه واقعی خودش را در زندگی فرد و جامعه پیدا کند به طور قطع آن جامعه و فرد رستگار خواهند شد.

وی با اشاره به سخن زیبای امام خمینی (ره) که فرمودند: نماز پشتوانه ملت ما است، تاکیدکرد: ملتی که نماز پشتوانه‌اش باشد به طور قطع پیروز است اما به شرطی که نماز موتور محرکه آن ملت باشد و نمازی که اقامه می‌شود نیز به معنای واقعی کلمه نمازخدایی باشد و ملت از آن بهره بگیرد.

حجت‌الاسلام نکونام ظرفیت عظیم و غیرقابل درک و توصیف نماز را یادآور شد و گفت:  ملتی که موتور محرکه‌اش نماز شد محال است که آن امت در برابر دشمنان و فتنه افکنی‌ها شکست بخورد.

وی با اشاره به اینکه ما انسان‌ها از درک و توصیف ظرفیت و حقیقت نماز عاجز و ناتوان هستیم گفت: به یقین دل و درون ما از درک و توصیف معارف نماز تهی است بنابراین نمی‌توانیم این ظرفیت عظیم را به درستی و خوبی توصیف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان برگزاری مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز در این وسعت و برپایی نمایشگاه بزرگ از دستاوردهای دستگاه ها با موضوع نماز را در برابر عظمت و شکوه نماز ناچیز دانست.

به گفته وی، اگر چه این اقدامات ستودنی و ارزشمند هستند اما عظمت، شکوه، جایگاه و منزلت نماز کجا و این کارها و حرف‌ها و قدم‌هایی که ما برای این  فریضه بزرگ الهی برمیداریم کجا.

حجت‌الاسلام نکونام معراجی شدن به واسطه نماز را تنها در سایه جایگاه پیدا کردن آن در دل و درون دانست و اظهارکرد: به یقین نماز باید از دل و درون ما بجشود تا چراغ راه شود و ما را به معراج و سعادت برساند.

وی با بیان اینکه متأسفانه تا رسیدن و درک جایگاه واقعی نماز فاصله بسیار  داریم گفت: باید نگاه‌مان را به نماز عوض کنیم و بکوشیم رفاقت‌مان را با نماز بیشتر کنیم و بدانیم که هیچ چیز جز نماز نمی‌تواند ما را به مقصد برساند.

امام جمعه شهرکرد نماز را تنها پل ارتباط بین انسان و خدا دانست و افزود: اگر بزرگان امروز جامعه ما هم به این بزرگی و عظمت دست یافته‌اند به طور قطع از برکت نماز بوده است بنابراین همه چیز و همه امور از نماز نشئت می‌گیرد.

گفتنی است مسئولیت کمیته علمی چهارمین دوره مسابقه سراسری وبلاگ نویسی را برای دومین سال پیاپی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برعهده داشت.