پیام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدّ ظلّه العالی)

بسمه‌تعالی

درگذشت روحانی خدمتگزار و واعظ شهیر حجة‌الاسلام آقای حاج مهدی مظاهری رحمة‌الله علیه را به همه‌ی دوستداران و ارادتمندان و تربیت شدگان منابر مؤثر آن مرحوم و بالاخص به خاندان مکرّم و بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض میکنم. زمزمه‌ی معنویِ دعا و نیایش آن مرحوم در شبهای جمعه و سحرهای ماه مبارک رمضان طی سالهای طولانی در شمار یادگارهای معنوی شهر عزیز اصفهان است و امید است همواره برقرار باشد.

سیّد علی خامنه‌ای

۲۲ دیماه ۱۳۹۶


پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی، با تسلیت  درگذشت حجت الاسلام و المسیلمین حاج شیخ مهدی مظاهری، آورده اند: فقدان اسفناک دانشمند محترم حجتالاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری (ره) موجب نهایت تاسف گردید. آن فقید سعید از علما  و خطبای معروف  و موفقی بود که ده ها سال در اصفهان  و سایر مناطق کشور، مجالس دینی و دعا را به خوبی اداره می کرد و موجب هدایت نسل جوان بود.

 خلوص نییت  و علاقه  و پشتکار آن فقید سعید موجب محبوبیت اجتماعی  و موفقیت او در عرصه های مختلف بود، علاوه بر اینها با تاسیس موسسات  بسیار پربرکتی با کمک خیرین، به کمک نیازمندان  و اعتلای فرهنگی دینی می شتافت و گروه زیادی از موسسات خیریه ای و فرهنگی او بهره مند بودند.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به همه اهالی محترم اصفهان مخوصا به بیت شریف  و فرزندان او تسلیت  عرض کرده  و اجر جزیل و صیر جمیل برای آنها از درگاه  خداوند متعال مسئلت دارم.


پیام حضرت آیت الله العظمی مظاهری 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»
عالم خدوم و خطیب توانا، حضرت حجة‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ مهدی مظاهری«رحمة‌الله‌علیه» دار فانی را وداع گفته و به دیدار پروردگار متعال شتافت. این روحانی با فضیلت، یکی از شخصیّت‌های مبرّز و با اخلاصی بودند که ده‌ها سال با خدمات والای اجتماعی و معنوی خود، موقعیّت دینی و مذهبی شهر اصفهان را ارتقاء بخشیده و همواره با خطابه‌ها و نوای گرم دعا و نیایش خود و همچنین با ایفاء نقشِ برجسته و اثربخش در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی نظیر تأسیس دارالقرآن و دانشگاه معارف قرآن و مساجد و خیریّه‌ها و مراکز درمانی و نظایر آن، در ترویج دین و خدمت به اهل ایمان، اهتمامی والا داشتند و این خدمات خالصانه هیچ‌گاه از ذهن و یاد مردم قدرشناس اصفهان محو نخواهد شد. سالیان آخر عمر با برکت ایشان همراه با آزمایش الهیِ بیماری و مرارت سپری شد و این عالم با اخلاص، همواره با صبر و شکر، آن را پشت سر می‌نهاد.
با عرض تسلیت به خاندان گرامی و همۀ ارادتمندان ایشان خصوصاً فرزندان محترم و دامادهای مکرّمشان، از خداوند تعالی علوّ درجات این عالم متقّی را مسألت می‌کنم.

پیام حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
 رحلت عالم پر تلاش و چهره ماندگار تبلیغ استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین آقای مهدی مظاهری، موجب تاثر فراوان شد.
این روحانی خدوم، در طول عمر با برکت خود در کنار فعالیت‌های ارزنده آموزشی و تبلیغ معارف دینی و اهتمام خالصانه به ترویج آموزه‌های قرآنی و با انجام خدمات مختلف عام‌المنفعه، کارنامه پر باری از عمل خیر برجای گذاشت.
اینجانب این ضایعه را محضر علما و فضلای حوزه‌های علمیه، شاگردان و دوستداران، مردم شریف استان اصفهان و بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای عموم بازماندگان صبر مسالت دارم.
 
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بسم الله الرحن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم خدوم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری (ره) از علماء محترم اصفهان موجب تاسف و تاثر گردید.
این روحانی محبوب اهتمام ویژه به نشر معارف اهل البیت (ع) داشت و احیاگر قرائت دعای شریف ابو حمزه ثمالی، دعای کمیل و دیگر ادعیه طی سالیان متمادی بوده و در امور فرهنگی از جمله تاسیس دانشگاه قرآن و معارف، ستاد اقامه نماز و موسسات خیریه همت گماشت.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم) و به ویژه حضرت آیت الله العظمی مظاهری (دامت برکاته) و علماء و حوزه علمیه و مردم متدین اصفهان، آقازاده محترم و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

پیام تسلیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم
بیت مکرّم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ مهدی مظاهری (قدس سرّه)
خبر درگذشت تأسف‌بار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای شیخ مهدی مظاهری (رحمت الله علیه) واصل و موجب تأثر خاطر گردید. آن مرحوم از چهره های ماندگار تبلیغ بوده که عمر شریف خود را در راه تبلیغ معارف اسلامی صرف نمود.
بدینوسیله ضایعه درگذشت آن مرحوم را به جامعه وعاظ، مبلغین، فرزندان و بازماندگان ایشان تسلیت عرض نموده؛ علوّ درجات را از پیشگاه حضرت احدیّت برای آن مرحوم مسألت دارم.
سید مهدی خاموشی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

پیام آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان
بسم الله الرحمن الرحیم
إذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ
حجت الاسلام حاج آقا شیخ محمد حسین مظاهری(دام عزّه)
  ارتحال عالم ربانی و چهره ماندرگار تبلیغ استان اصفهان، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا مهدی مظاهری(رحمه الله علیه) موجب تأثر و تألم گردید.
آن عالم ربانی و واعظ مخلص، سال‌های متمادی با برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی، دعای کمیل و ندبه به تبلیغ و ترویج معارف ناب اسلامی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در شهر اصفهان پرداخت.
نقش مؤثر ایشان در گسترش فرهنگ و معارف اسلامی را می توان با نگاهی به فعالیت های ایشان همچون تأسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، ستاد اقامه نماز استان اصفهان، دارالقرآن الکریم استان اصفهان، تلاش برای تأسیس انجمن خیریه مددکاری امام زمان(عج) و مؤسسه خیریه ابابصیر اصفهان، فعالیت‌های گوناگون در زمینه نشر و ترویج معارف دینی و کمک های مادی و معنوی به جبهه‌های حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد.
ارتحال این عالم ربانی را به محضر حضرت بقیه‌الله ‌الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌‌العالی)، حوزه علمیه اصفهان، علاقه‌مندان به آن مرحوم خصوصاً بیت مکرم و معزز مظاهری و سایر بستگان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان غفران الهی و علو درجات برای آن واعظ مخلص و اجر برای کلیه بازماندگان خواستارم.