به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی ۳۱ خردادماه در مجمع عمومی اتحادیه موسسات، تشکلهای مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان ضمن بیان اینکه اسلام ناب در مقطع سرنوشت ساز و حساس تاریخی قرار گرفته و در اوج عزّت و اقتدار است، افزود: همه جبهه کفر در مقابل جبهه حق، در حال ترسیم و انجام جنگ‌های نابرابر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی،تبلیغی است.

وی خاطر نشان کرد: با مطالعه تاریخ تحلیلی اسلام در می‌یابیم که دشمنان در جنگ سخت هیچ‌گاه نتوانسته‌اند بر اراده مومنین غلبه کنند ولی متأسفانه در طراحی جنگ‌های تبلیغی، کم و بیش موفقیت هایی داشته‌اند و لذا ضرورت دارد در این حوزه بیش از پیش دقت و برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هدف دشمنان قرآن و امام زمان(عج)، تغییر سبک زندگی اسلامی و دورکردن آحاد جامعه به‌ویژه جوانان از تفکر و اندیشه ناب توحیدی است، افزود: در این آوردگاه، دشمنان انگشت تحیّر به دندان گرفته‌ است که چگونه با این همه هزینه و هجمه علیه اسلام ناب، این مکتب همچنان مقتدرانه ایستاده است.

وی گفت: به بشارت اهل معرفت و نویدهای مقام معظم رهبری، پیروزی‌های نظام اسلامی و مکتب تشیّع، مشروط به پایداری همه آحاد مردم، پی در پی تحقق خواهد یافت.

حجت‌الاسلام اروجی در بخش دیگری از سخنان خود به یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در تیرماه سال ۶۰ با تدبیر امام خمینی(ره) تاسیس شد.

وی با بیان اینکه رسالت این نهاد انقلابی و ولایی، هدایت‌گری، انسجام بخشی و نظارت راهبردی بر امر تبلیغ دین است و در این راستای گروه های متعددی با این سازمان در ارتباط، و از آن متوقع هستند، افزود: اعضای شبکه تبلیغ شامل ائمه محترم جمعه و جماعات و مبلغات، تشکل‌های دینی اعم از هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی و کانون مداحان، جامعه قرآنی، جمعیت بانوان فرهیخته و دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا از جمله این گروه‌ها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: ۵۶۰۰ هیئت مذهبی، ۵۳۰ کانون فرهنگی تبلیغی و ۶ هزار مداح آقا و خانم از اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان مجوز فعالیت دریافت کرده یا هویتشان به ثبت رسیده است و امور آن‌ها توسط شورای هیئات مذهبی، مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی و کانون مداحان که واسط میان حاکمیت و صنف خود هستند، پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۶ دبیرستان صدرای ولایت در سطح کشور راه اندازی شده است، افزود: ۱۳ مدرسه پسرانه و دخترانه صدرای ولایت در استان اصفهان تاسیس شده است و به طور تخصصی در زمینه رشته معارف اسلامی فعالیت می‌کنند.