مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان به نسبت جمعیت مفتخر به داشتن بیشترین تعداد روحانی شهید در سطح کشور است.

  

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی  در نشست کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، استاندار، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهارکرد: بر اساس مستندات و پژوهش‌های صورت گرفته، چهارمحال و بختیاری مزین به ۷۵ شهید از جامعه روحانیت است که به نسبت جمعیت، این استان به داشتن بیشترین شهید روحانی مفتخر است.

مسئول کمیته روحانیت با اشاره به اینکه شهید توسلی امام جمعه فرخشهر، شهید شاخص جامعه روحانیت شناخته شده است، اظهارکرد: بیش از ۶۰ درصد تحقیق، پژوهش و تدوین مستندات در خصوص این شهید انجام گرفته که تلاش می‌شود با تکمیل کتاب، زمان برگزاری کنگره به صورت کشوری رونمایی شود.

وی همچنین تولید ۷۲ وبلاگ تبلیغی و فرهنگی توسط ۷۲۰ روحانی استان، برگزاری ۷۵ گفتمان ویژه معرفی ۷۵ شهید روحانی و رونمایی اولیه از سند جامع معرفی و ارئه نقش روحانیت استان در قبل و بعد از انقلاب را از دیگر اقدامات این کمیته در راستای برگزاری هرچه بهتر کنگره دوهزار و ۴۰۰ شهید استان برشمرد.

در ادامه این نشست نورالله غلامیان، مسئول کمیته فضاسازی شهر از ساخت و نصب دوهزار و ۴۰۰ لاله در میادین شهر همزمان با زمان برگزاری کنگره خبر داد و گفت: همچنین شش نماد از شهدا در شهرستان شهرکرد و در دیگر شهرستان‌ها یک نماد از شهدا تا ۱۵ مهرماه رونمایی می‌شود.

شهردار شهرکرد همچنین از تبلیغات در سازه‌های سطح شهر همچون شش پل هوایی، ۲۰ ایستگاه اتوبوس و فضاسازی داخل و خارج ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را از جمله اقدامات این کمیته برشمرد.