حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عرفان گفت: در قرآن کریم هزاران ماده حقوقی وجود دارد و چرا باید آن‌ها را به هشت ماده حقوقی کوروش که بر روی یک کوزه گلی نوشته‌شده بفروشیم.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عرفان  دوشنبه بیست و پنجم مردادماه ۱۳۹۴ در جمع  فرهنگیان و معلمان شهرکرد در سالن بلاغ اداره کل تبلیغات اسلامی عنوان کرد: اشتهای کاذب از روی هوس و اشتهای صادق از روی نیاز است و در میان ارزش‌ها هم یکسوی ارزش‌های کاذب و هم صادق داریم که علم، جهاد و تقوا از نمونه ارزش‌های واقعی هستند.
این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه حساسیت‌های صادق و کاذب بحثی  بسیار مهم هستند، خاطرنشان کرد: به حساسیت‌هایی که باید داشته باشیم بایسته می‌گویند که باید آن‌ها را در خود و خانواده و دیگران ایجاد کنیم ولی  زندگی ما را حساسیت‌های نا بایسته گرفته و بایسته‌ها را فراموش کرده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه تنهاترین سرمایه عمر ماست که یک حساسیت بایسته  می‌باشد، اظهار کرد: بزرگان و تاریخ سازان بسیار بر عمرشان حساس بودند و از آن بهره می‌گرفتند و ماها تیر مجمد کشور مالزی را از فرش به عرش برد و الآن محبوب‌ترین رهبر در مالزی به‌حساب می‌آید و در بالای ساختمانی  وصیت‌نامه‌اش را نوشته‌اند که اگر فوت کرد مردم آن را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه اولیاء خدا درراه رفتن هم از وقتشان بهره می‌گرفتند، یادآور گشت: تاریخ سازان، خودسازان و بیداران بشر کسانی بودند  که بیشتر از هر چیز بر عمرشان حساس بودند و امروز کاری که تکنولوژی غفلت کرده اینکه با تماشاگری ما را از عمرمان غافل نموده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عرفان بابیان اینکه امام خمینی (ره) با استفاده از عمرش دنیا را دگرگون کرد، ابراز داشت، اولین چیزی که در قیامت از ما می‌پرسند این است که عمرمان را چگونه طی کردیم و دومین سؤال در خصوص گذران جوانی‌مان است.
وی با یادآوری اینکه آن‌ها که تمدن، فرهنگ و ملت‌ها را ساختند به  لحظات عمرشان حساس بودند، اظهار کرد: برخی بزرگ‌اند ولی بزرگوار نیستند و  نادرشاه بزرگ بود ولی بزرگوار نبود و یا بوریس مترلینگ که کتاب‌های بسیار  مهمی دارد فقط بزرگ است.
وی با تأکید بر اینکه صلح نوبل یک بازی سیاسی است، خاطرنشان کرد: هر کس جایزه صلح نوبل را ببرد مزدور انگلیس یا آمریکا است ولی جایزه نوبل فیزیک و شیمی و … این‌طور نیست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عرفان اضافه کرد: چرا نتیجه عمر یک انسان با چند میلیارد سلول مغزی که می‌تواند در دنیا اثرگذار باشد، هیچ است و آن‌ها که بزرگ شدند معطل عزا و عروسی نمی‌گشتند.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: سید محمدکاظم یزدی در زمان طلبگی بسیار فقیر بوده است و کفش اش کهنه و خراب بوده که کسی کفشی به او می‌دهد و شیخ پس از چند روز آن‌ها را پس می‌دهد و به اهداکننده می‌گوید من در مسیر خانه به مدرسه درس‌هایم را مرور می‌کردم ولی این چند روز که این کفش را به من داده‌ای در این مسیر حواسم به این است که جلوی مغازه‌ات که می‌رسم به تو سلام کنم تا ناراحت نشوی و اکنون می‌خواهم با همین کفش کهنه راه بروم تا در مسیر بتوانم درس‌هایم را مرور کنم.
ایشان با اشاره به اینکه آیا چند ساعت در روز برای آرایش مقابل آینه ایستادن هدر دادن عمر نیست، عنوان کرد: اروپا و آمریکا با تکنولوژی غفلت سعی کردند ما را تماشاگر کنند تا ما را بچاپند و کالاهایشان را بر ما غالب کنند و ما در عوض نفت خام که خون اروپا است را می‌دهیم و آن‌ها در عوض به ما عروسک می‌دهند و نتیجه ملتی که از عمرش استفاده نکند همین است.
وی با اشاره به اینکه اسلام به آبرو بسیار توجه کرده است و آن را باید حفظ کنیم، تأکید کرد: جایی نروید که به شما تهمت بزنند وقتی درراه رفتن هم  مراقب آبرویتان باشید و آهسته قدم بردارید و یکی از بزرگان گفته است حفظ  جسم و جان لازم می‌باشد و بی‌جهت آبرویتان را در معرض تیرهای مردم قرار  ندهید.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن عرفان بابیان اینکه مورد بسیار مهم دیگر حساسیت به دین است، خاز نشان کرد: دین و دین‌مداری یک سرمایه بزرگ برای شخص و ملت است و باید بسیار مراقب باشیم که دین مان آسیب نبیند که برای نمونه 
هم‌نشینی با انسان‌های غیر دین دارد و نااهل موجب آسیب به دین فرد می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: امیر المومنین علی (ع) می‌فرمایند وقتی انسان با ناپاکان و افراد بد نشست و سوءظن پیدا می‌کند و  دین اش از بین می‌رود.
ایشان اضافه کرد: شبهه افکنی یکی دیگر از مواردی است که دین ما را از بین می‌برد که امروزه توسط رسانه‌های خارجی انجام می‌ شود.
وی با اشاره به ایران باستان، یادآور گشت: نگاه کنید که ایران باستان  چقدر بیچاره و مورد تبعیض قرار می‌گرفتند که توده‌های مردم حق نداشتند به فارسی دری صحبت کنند و مردم به زبان فارسی پهلوی حرف می‌زدند و حتی ما بین زبانی که با آن صحبت می‌کردند بین درباریان و مردم فرق و تفاوت بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عرفان با تأکید بر اینکه زن در ایران باستان برده و بدون حق‌وحقوق بود، عنوان داشت: اسلام به زنان حقوق، اهمیت، عظمت، منزلت و بها داد و کلید بهشت را خداوند در اسلام زیر پای مادران قرارداد.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در ایران باستان حرم‌سرا بود و خسروپرویز در حرم‌سرایش هزاران زن داشت یعنی هزار زن بی‌شخصیت و بدون حقوق و قربانی لذت طلبی‌ها و بنا بر کتاب شاهنامه انسان‌های ایران باستان حق آموزش نداشتند.
ایشان افزود: ایران باستان ازلحاظ فرهنگی، اجتماعی نظامی آن‌قدر فرسوده  بود که در برابر تعدادی عرب سقوط کرد و اگر نظامشان قوی بود در برابر  عرب‌ها ساقط نمی‌شد و در نظام جمهوری اسلامی ما در همان محل که ایران باستان شکست خورد هشت سال جنگیدیم و از ۲۲ کشور جهان اسیر گرفتیم.
وی ادامه داد: یزدگرد سوم با ارتش فیل‌سوارش در برابر تعدادی عرب شکست خورد و در حکومت ایران باستان تبعیض نژادی، فرهنگی و حتی زبان مرسوم بود.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کوروش ۸ ماده حقوقی دارد ولی  امام سجاد (ع) در رساله‌شان ۵۰ ماده حقوقی دارند و همچنین امیرالمؤمنین علی (ع) در نامه به مالک اشتر ۱۰ ماده حقوقی نوشته که در حقوق بشر ثبت گردیده است.
ایشان تصریح کرد: در قرآن کریم هزاران ماده حقوقی وجود دارد و چرا باید  آن‌ها را به هشت ماده حقوقی کوروش که به روی یک کوزه گلی نوشته‌شده بفروشیم و دین اسلام یک دایره المعارف بزرگ حقوقی در ست کرده است.
وی با تأکید بر اینکه ۸ غنای عظیم اسلام را نباید به فقر دوران باستان بفروشیم، خاطرنشان کرد: دین مرز ندارد که فرد یا افرادی بخواهند بگویند ما کوروش داریم و چرا دنبال دینی دفتیم که پیامبر و امامانش عرب بودند و امروز اکثریت اروپا و آمریکا دنبال پیامبر دین مسیحیت رفتند که از منطقه فلسطین بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عرفان تأکید کرد: نباید تعصب بر کوروش و هشت  ماده کوزه نوشته‌اش داشته باشیم و این‌ها نادانی بزرگ است و نشستن در پای شبکه‌های ماهواره‌ای سبب می‌شود که دین انسان ضایع شود.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: ما زرتشتیان، مسیحیان و یهودیان را  کافران اهل کتاب می‌دانیم ولی مانوی‌ها و بودائی‌ها و… کفار بدون اهل کتاب  هستند.
ایشان در ادامه اظهار کرد: بازی توپ کجا می ره که همان فوتبال است را درست کردند تا مردم نفهمند نفت کجا داره می ره و پنجاه سال کنسرسیوم انگلیس نفت ایران را برد و ۱۵ درصد به ازای آن به کشورمان داد.
وی خاطرنشان کرد: بزرگان عالم کسانی هستند که از کتاب استفاده می‌کنند و نه از رسانه و فوتبال یک بازی امپریالیستی برای معرف کردن مردم از دروازه‌های اقتصادی، سیاسی و علمی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عرفان در خاتمه خاطرنشان کرد: آنچه ارزش دارد دروازه‌های فکری، فرهنگی، اقتصادی و علمی است و برای تغییر انگیزه‌ها باید اندیشه‌هایمان را تغییر دهیم.