به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی عصر چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه در اولین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی استان با بیان اینکه تشکلهای مردمی تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی، ولی نعمت سازمان هستند، تصریح کرد: تشکلهای دینی مردمی همچون شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، مجمع کانونهای فرهنگی تبلیغی، اتحادیه انجمنهای اسلامی و اتحادیه موسسات قرآنی باید خود را جزء ارکان سازمان تبلیغات اسلامی و نه اجزای آن بدانند و با این نگاه با مجموعه سازمان همکاری و همراهی داشته باشند. 

وی با بیان اینکه اتحادیه انجمنهای اسلامی مسئولیت خطیر تولیت و نمایندگی یکی از صنوف ارزشی و دارای سبقه تاریخی درخشان را بر عهده دارد، افزود: انجمنهای اسلامی اصیل‌ترین، انقلابی‌ترین و مومن‌ترین نهاد غیر دولتی در سطح کشور هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن اشاره به نقش تشکلهای مردمی در شکل‌گیری، حراست و استمرار راه انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: پیوند میان انجمنهای اسلامی و انقلاب، پیوندی مستحکم و جدانشدنی است.

وی ضمن بیان ضرورت معرفی بهنگام هویت و ظرفیت اتحادیه انجمنهای اسلامی، بر برنامه‌ریزی و اقدام عملیاتی در راستای انجام فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در مناطق حساس و مورد نیاز تاکید کرد و گفت: موثرترین تبلیغ، انجام کار است و اتحادیه انجمنهای اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند تا نهادهای دیگر ضمن آگاهی از نقش و ظرفیت عظیم آن، متقاضی همکاری با آن باشند.

حجت الاسلام اروجی با اشاره به اینکه در سطح استان ۴۰ انجمن اسلامی از اداره کل تبلیغات اسلامی استان مجوز فعالیت دریافت نموده‌اند، افزود: انجمنهای اسلامی در چهار حوزه محلّات، اصناف، کارمندی و کارگری با هدف احیا و ترویج مفاهیم و تعالیم اسلامی و انقلابی و نیز سالم سازی محیطهای کاری فعالیت می کنند.

وی یکی از اولویتهای اتحادیه انجمنهای اسلامی را ورود به عرصه های دارای خلاء به ویژه در سطح محلات عنوان کرد و گفت: ضروری است تشکلهای دینی به ویژه انجمنهای اسلامی در زمینه‌ها و عرصه‌هایی که فعالیت گروههای دینی و مذهبیِ دیگر کمرنگ است، حضور فعال و موثر داشته باشند.

اقدام در راستای تاسیس و ثبت انجمنهای اسلامی، فعال نمودن دبیرخانه اتحادیه و تسلط کامل بر انجمنهای اسلامی سطح استان، تثبیت جایگاه اتحادیه و ارائه طرح های نو و خلّاقانه از دیگر توصیه های حجت الاسلام اروجی به اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی استان بود.

در ابتدای این جلسه اعضای اتحادیه پیشنهاداتی در خصوص معرفی ظرفیتهای اتحادیه انجمنهای اسلامی به دستگاههای دولتی، غیر دولتی و عموم مردم و همچنین بهبود فضای فرهنگی حاکم بر بازار کار و تولید ارائه نمودند.

در این جلسه همچنین حکم ریاست اتحادیه انجمنهای اسلامی استان به آقای محمد نریمانی، نایب رئیس آقای جمال طاهری و دبیر اتحادیه به خانم محلوجی اعطا شد.