مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از ثبت نام ۸۸۶ حافظ قرآن کریم برای حضور در دوازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی در گفتگویی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: این طرح در راستای مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت زمان ثبت نام برای شرکت در طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تا ۶ فروردین ماه ۹۶ و از طریق سایت تلاوت وابسته به سازمان دارالقرآن الکریم بوده است، افزود: اولین مرحله این طرح( آزمون کتبی) همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته این طرح با حضور ۷۸۳ حافظ قرآن در سطح استان برگزار شد، اضافه کرد: امسال این آزمون در استان اصفهان با رشد بالای ۱۳ درصدی و شرکت ۸۸۶ حافظ از سراسر استان، در پنج حوزه امتحانی اصفهان، کاشان، نجف آباد، شهرضا و خوانسار اخذ می‌گردد.

حجت‌الاسلام اروجی بیان کرد: قبول شدگان در مرحله اول به مرحله شفاهی راه می یابند و پس از کسب امتیازهای لازم، مدرک معتبرِ درجه‌ی ۳ تا ۵ حفظ با امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: البته حافظان ۵ جزء نیز صرفاً جهت آشنایی با سؤالات و کسب آمادگی با شیوه آزمونهای طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفّاظ قرآن، در این آزمون شرکت نموده‌اند و گواهی شرکت در آزمون را از سوی این اداره کل دریافت می‌نمایند.

بیش از ۷۴۰۰ نفر از حافظان قرآن کریم از سراسر کشور در دوازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفّاظ شرکت می‌کنند.